میهن صنعت:

پرداخت غیر نقدی یارانه‌ها اثر ضد تورمی بالایی دارد/ دولت به تامین اجتماعی توجه کند

میهن صنعت: یک اقتصاددان با مثبت ارزیابی کردن طرح پرداخت غیر نقدی یارانه‌ها عنوان کرد: دولت باید در پرداخت‌های غیر نقدی توجه ویژه‌ای به تامین اجتماعی و آموزش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی بخشی در گفت‌وگویی تاکید کرد: در ابتدای آغاز طرح هدفمندی‌ پرداخت نقدی از بی سروسامانی یارانه‌ها بهتر بود.این روزها نیز قطعا بحث پرداخت غیر نقدی از پرداخت نقدی بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اما در این حوزه دولت می‌تواند با طراحی شیوه‌هایی پرداخت غیر نقدی را به صورت هدفمند درآورد و در کنار یارانه‌ها برخی از اهداف اجتماعی خود را نیز پیگیری کند.

این اقتصاددان با بیان این‌که واریز نقدی پول به حساب مردم تاثیر بسیار زیادی بر افزایش نقدینگی و تورم دارد گفت: مشخص است که چنین روشی نمی تواند به صورت بلند مدت پیگیری شود از این رو قطعا دولت باید به دنبال یک راه جایگزین باشد که طرح پرداخت غیر نقدی جانشین بسیار خوبی است.

بخشی با تاکید بر لزوم توجه ویژه دولت به تامین اجتماعی، بیمه و آموزش مردم اظهار کرد: از این طریق هم از واریز بی رویه نقدینگی به حساب مردم جلوگیری می شود و به این ترتیب یک اثر ضد تورمی بسیار بالا خواهد داشت و از طرف دیگر با افزایش سهم تامین اجتماعی در بودجه دولت سطح رفاه مردم نیز افزایش می‌ِیابد و به این ترتیب دولت اصطلاحا با یک تیر دو نشان می زند.

به گزارش ایسنا وی درباره بحث پرداخت کالاهای اساسی به مردم نیز، گفت: این طرح نیز می تواند به شکل یکی از راه حل‌های دولت پیگیری شود چیزی که این روزها نیز با بن و توزیع آن در بین اقشار مختلف انجام می‌شود اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که دولت می‌تواند با نگاه مثبت به تامین اجتماعی تمام این مسائل را پیگیری کرده و بسیاری از اهداف خود در بین اقشار کم درآمد جامعه را برآورده کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30662
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه