رونمایی پژو RCZ R 2014در جشنواره گود وود

پژو RCZ R، کوچک اما قدرتمند

میهن صنعت : پژو RCZ R، خودرویی دیگر که قرار است در جشنواره سرعت GoodWood از آن رونمایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این کوپه اسپرت با عملکرد بالا و بیسابقه قرار است در سپتامبر 2013 و اوایل سال 2014 با یک موتور THP جدید 1.6 لیتری توربوشارژ با توان تولید 270 اسب‌بخار (199 کیلو وات) قدرت و نسبت تراکم 9.2:1، در 4 رنگ مختلف از جمله قرمز Moroccan، مشکی Nera، خاکستری Mercury و سفید Opal روانه بازار شود.

برای مهار این قدرت بالا از یک دیفرانسیل تورسن با بهره‌وری بالا برای نهایت استفاده از قدرت استفاده شده است که با ایجاد گشتاور 330 نیوتن متری باعث ایجاد شتاب صفر تا صد کمتر از 6 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت می‌شود. همچنین این موتور با رعایت استانداردهای جهانی 145 گرم در هر کیلومتر گاز CO2 منتشر می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به 6.2 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

برای به حداقل رساندن وزن خودرو، طراحان دست به کار شده‌اند و با کاهش 17 کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به مدل قبلی RCZ THP 200، به 1280 کیلوگرم رسیده است. با در نظر گرفتن نسبت قدرت به وزن، برای به حرکت درآوردن این خودرو در هر 1000 کیلوگرم وزن، 210.94 اسب بخار نیرو صرف می‌شود.

طراحی بیرونی با استفاده از سقف سیاه، اسپویلر ثابت بزرگ و یکپارچه عقب،چراغ‌های زنون، اگزوز کروم متقارن به همراه سیستم افزایش صدا اگزوز که حس یک خودروی اسپرت را به خوبی منتقل می‌کند، رینگ‌های 19 اینچی 5 پره ای دوبل پژو و طراحی خاص، باعث تولد یک خودرو اسپرت کوپه با کارایی بالا شده است.

فضای داخل خودرو با طراحی ماهرانه، احساس سواری با یک ماشین اسپرت را به خوبی به راننده منتقل می‌کند.همچنین با استفاده از دوخت قرمز چرم داشبورد، فرمان و صندلی‌ها، پنل درها، صندلی‌های اسپورت، کنسول میانی بی‌نظیر، دسته دنده جدید Gaiter، می‌توان نهایت لذت را از ابن خودروی اسپرت را برد.

سیستم ترمز عالی این خودرو یک ترمز دیسکی آلومینیومی با قطر 380 میلی متر و 32 میلی متر ضخامت با چهار پیستون برای مهار بالا است. دلیل استفاده از آلومینیم در این سیستم ترمز کمک به کاهش وزن خودرو و تبادل حرارتی بالای آلومینیوم برای خنک کاری آن است. این سیستم ترمز با دوام بالا قادر است خودرو با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت را طی فاصله 61 متری کاملا متوقف سازد.
به گفته سازندگان، این خودرو گرچه خودرویی اسپرت است اما پاسخگوی استفاده روزمره در جادهها نیز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21634
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه