رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد:

پیگیری رفع مشکل تأمین مالی واحد‌های تولیدی

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کرمان در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی واحد‌های تولید نیمه فعال استان، گفت: با عارضه یابی که انجام دادیم متوجه شدیم که ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی ما مشکل مالی دارند که این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدی حسینی‌نژاد درپاسخ به این سوال که برای اکتشافات جدید در استان چه برنامه‌ای دارید، افزود: اکتشافات استان مربوط به دهه‌های قبل است و در سال ۱۹۷۰ میلادی توسط شرکت‌های خارجی انجام شده است.

حسینی نژاد تصریح کرد: از سال ۹۳ به صورت جدی اکتشافات در استان در قالب پهنه بندی تعریف شد و قانون معادن این اجازه را داد تا افراد حقیقی و حقوقی بحث اکتشاف در حوزه معدن را دنبال کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست پهنه بندی را در استان پیاده کرده ایم و هم اکنون بانک اطلاعاتی از پهنه‌های استان کرمان تهیه شده است تا بتوانیم اکتشافات در استان را براساس این بانک اطلاعاتی داشته باشیم که براساس این الگو ظرفیت ذخایر مناطق استان از ۴.۷ میلیارد تن به ۵.۸ میلیارد تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کرمان در خصوص اقامات انجام شده برای ساماندهی واحد‌های تولید نیمه فعال استان، گفت: با عارضه یابی که انجام دادیم متوجه شدیم که ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی ما مشکل مالی دارند که این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

او در ادامه افزود: ۴۳ درصد واحد‌های ما مشکل بازار داشته‌اند لذا از ظرفیت واحد‌های بزرگ استان برای این مهم استفاده کردیم که در سال گذشته محصول ۳۵ واحد کوچک را واحد‌های بزرگ خریداری کردند و به دنبال آن هستیم که امسال آن را به ۲۰۰ واحد افزایش دهیم.

حسینی‌نژاد با بیان این مطلب که در برنامه ششم توسعه رشد توسعه استان ۸ درصد در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مبنای سازمان صنعت، معدن و تجارت نگاه به ظرفیت‌های استان و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در استان است.

او با بیان این مطلب که در خودرو سازی استان کرمان حدود ۱۱ هزار نفر مستقیم مشغول به کار هستند، اظهار کرد: تغییرات و نوسانات ارز و تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی استان کرمان تاثیر گذاشته و تولید در شرایط امسال بحرانی بوده است.

رییس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که حقوق قانونی استان از صنایع و معادن را به استان بازگردانیم، اظهار کرد: در سال گذشته از محل یک درصد حقوق دولتی معادن، ۱۲.۵ میلیارد تومان و از محل زیرساخت‌ها ۱۴ میلیارد تومان به استان آورده شد که پیش‌بینی می‌کنیم که از طریق شوارای معادن استان کرمان، امسال ۲۵۰ میلیارد تومان به استان بیاوریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183334
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه