میهن صنعت:

چطور سرعت اتصال اینترنت خود را بسنجیم؟+تصاویر

میهن صنعت: یکی از محبوب‌ترین ابزارهای وب سایت Speedtest.net، بخش سنجش سرعت اتصال کاربران به اینترنت است که بسیاری از افراد برای تست کردن سرعت اینترنت خود به آن مراجعه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  Speedtest.net یک سرویس اینترنتی است که خدماتی رایگان درزمینهٔ تحلیل و برسی شبکه‌ها و دسترسی به اینترنت به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین ابزارهای این وب سایت، بخش سنجش سرعت اتصال کاربران به اینترنت است که بسیاری از افراد برای تست کردن سرعت اینترنت خود به آن مراجعه می‌کنند. از سال 2006 و زمانی که این سرویس توسط شرکت اوکلا را ه اندازی شده، تاکنون بیش از 6.5 میلیارد سنجش سرعت اینترنت توسط این ابزار در سرتاسر دنیا انجام‌شده است. بسیاری از مؤسسات و شرمت های بزرگ دنیا نیز برای ارائه آمار به نتایج این سرویس رجوع می‌کنند.

برای سنجش سرعت اتصال خود به اینترنت ابتدا به وب سایت  www.speedtest.net مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به وب سایت کمی تأمل‌کنید تا ابزار سنجش سرعت اینترنت که به صورت فلش طراحی‌شده در وسط صفحه بارگذاری شود. پس از باز شدن ابزار محل اتصال شما (که از طریق آدرس IP شما تشخیص داده‌شده) بر روی نقشه با یک مثلث سبز رنگ مشخص می‌شود. با نشانگر موس خود بر روی مثلث سبز رنگ بروید تا نام ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت موجود نمایان شود. حال ارائه‌دهنده سرویس اینترنت خود را مشخص کرده و بر روی آن کلیک کنید. اگر از نام ارائه‌دهنده سرویس اینترنت خود مطمئن نیستید می‌توانید بدون طی این مرحله تنها بر روی کلید سبز BEGIN TEST کلیک کنید.


در این لحظه این ابزار ابتدا نرخ پینگ اتصال شما را برسی کرده و سپس شروع به سنجش سرعت اتصال اینترنت شما با تعیین سرعت دانلود و سپس سرعت آپلود می‌کند. در نهایت در انتها سرعت اتصال شما را نشان می‌دهد

 


پینگ چیست؟
در واقع در تست پینگ درخواست‌های HTTP به سرورهای مشخصی ارسال می‌شود و زمانی که پاسخ‌های مربوطه دریافت می‌شود اندازه گیری می‌شود. مقیاس تست پینگ میلی ثانیه بوده و هرچقدر این عدد کمتر باشد، کیفیت و سرعت اتصال به شبکه اینترنت بهتر است. معمولاً پینگ های کمتر از 40 میلی ثایه مطلوب تلقی می‌شوند.


تست سرعت چطور انجام می‌شود؟
Speedtest.net با انتخاب ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما بسته‌های داده در ابعاد ثابت و مشخصی را در مدت زمان ثابت به دستگاه شما ارسال می‌کند تا میزان سرعت دانلود شما را بسنجد و در مقابل برای سنجس سرعت آپلود شما بسته‌های data را با ابعاد مشخص به سرورهای خود ارسال می‌کند.


Mbps چیست؟
 Mbps در واقع مخفف عبارت Megabits per second (مگابیت بر ثانیه) است که به سرعت انتقال داده ها در مقیاس مگابیت اشاره دارد. از این مقیاس برای اندازه گیری سرعت انتقال داده ها در دنیای تکنولوژی استفاده می‌شود که البته در سرعت‌های بالاتر از Gbps نیز استفاده می‌شود.


چرا در هر بار تست سرعت نتایج متفاوت است؟

در هر بار استفاده از این ابزار سرعت اتصال آن لحظه شما اندازه گیری می‌شود. عواملی نظیر مشغول بودن شبکه، ساعات مختلف روز و استفاده‌های دیگر از اینترنت در حین انجام تست می‌تواند در نتیجه نهایی تفاوت ایجاد کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=66370
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه