میهن صنعت :

کم‌مصرف‌ترین خودروهای لوکس دنیا+میزان‌مصرف

میهن صنعت : خودروسازان بزرگ در سرتاسر دنیا در تلاش هستند تا ویژگی کم مصرف بودن را به خودروهای لوکس خود نیز اضافه کنند و به موفقیت هایی خوبی هم دست پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با افزایش روز افزون قیمت سوخت در دنیا نگاه اقتصادی به سوخت از مسائلی است که بسیاری از افراد در مورد آن فکر می کنند.

برای بسیاری از افراد که در مورد هزینه های زندگی اقتصادی فکر می کنند هزینه و مصرف سوخت یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام انتخاب و خرید خودرو است. شرکت های خودروسازی در سرتاسر جهان نیز از این موضوع آگاهی دارند و در تلاش هستند که خودروهایی مناسب با میزان مصرف سوخت بهینه عرضه کنند . شاید در نگاه اول عرضه یک خودرو اسپرت و لوکس با مصرف بهینه سوخت خیلی دور از ذهن باشد.

اما شرکت های بزرگی مانند مرسدس بنز ، فراری و پورشه خلاف آن را ثابت کرده اند.
همانطور که اشاره شد مصرف بهینه سوخت به خودروهای لوکس و اسپرت نیز سرایت کرده است. خودروهایی که با وجود سرعت بالا و هیجان مصرف سوخت کم و اقتصادی دارند . در ادامه به برخی از این خودروها اشاره می کنیم.

۱٫ لافراری
مصرف : ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
لافراری غول اسپرت شرکت فراری می تواند تنها در عرض ۳ ثانیه سرعت شما را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. موتور ۳٫ ۶ لیتری VR این خودرو ۷۹۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور الکتریکی جانبی نیز ۱۶۱ اسب بخار نیرو تولید می کند. فراری ادعا می کند این خودروی هیبریدی الکتریکی – بنزینی با این مشخصات تنها ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

۲٫ نیسان ۳۷۰z
مصرف : ۳٫ ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
این خودرو با موتور V6 با ۳۳۲ اسب بخار قدرت در ۲ مدل کوپه و روباز عرضه می شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو تنها در ۲٫ ۵ ثانیه است.
مصرف شهری این خودرو تنها ۳٫ ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

۳٫ لوتوس اوورا S
مصرف : ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
لوتوس امورا با طرحی فوق العاده و زیبای خود و موتور V6 5. 3 لیتری خود ۲۷۶ اسب بخار نیرو تولید می کند . شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو تنها در ۵٫ ۴ ثانیه است. با این حال مصرف این خودرو ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری است. مدل گیربکس اتوماتیک این خودرو مصرف ۷٫ ۱۱ لیتری را دارد.

۴٫ فورد موستانگ
مصرف : ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خودروی کلاسیک موستانگ هیچ گاه تکراری نمی شود. موتور V6 این خودرو با انتقال ۳۰۵ اسب بخار نیرو به چرخ های عقب این خودرو تجربه فوق العاده ای را برای راننده فراهم می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو تنها ۸٫ ۵ ثانیه است. نکته جالب در مورد این خودرو این است که مدل معمولی و روباز آن هر دو به یک میزان سوخت مصرف می کنند.

۵٫ پورشه ۹۱۱ کاررا s
مصرف : ۶٫ ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مدل ۹۱۱ کاررا S از شرکت پورشه جزء اولین نمونه هایی بود که نشان داد خودروهای لوکس و اسپرت الزاما مصرف بسیار بالایی ندارند.
موتور ۸٫ ۳ لیتری این خودرو ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۱٫ ۴ ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو در معابر شهری ۶٫ ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مدل پایه ۹۱۱ نیز با قیمت کمتر همین مقدار سوخت مصرف می کند.

۶٫ مرسدس بنز SLK 350
مصرف : ۵٫ ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
این خودروی لوکس توانسته سرعت بالا با مصرف پائین سوخت را در این مدل خلاصه کند. موتور ۵٫ ۳ لیتری V6 این خودرو ۳۰۲ اسب بخار نیرو تولید می کند و می توانید تنها در ۵٫ ۵ ثانیه سرعت آن را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

۷٫ آئودی TT
مصرف : ۱٫ ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
آئودی TT با طراحی زیبا و کلاسیک خود و موتور ۲۱۱ اسب بخاری خود از لحاظ مصرف سوخت به هیچ عنوان قابل مقایسه با خودروهای لوکس مشابه نیست. مصرف این خودرو با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵ ثانیه تنها ۱٫ ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

۸٫ پورشه ۹۱۸ اسپایدر
مصرف : ۷٫ ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خودروسازان آلمانی به دقیق بودن در طراحی و کیفیت بالا شهرت دارند. اسپایدر ۹۱۸ نیز نمونه ای از همین هنر آلمانی ها است. این خودرو با ۸۸۷ اسب بخار قدرت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵٫ ۲ ثانیه تنها ۷٫ ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند. این مصرف سوخت کم را مدیون ۲ موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی اصلی است.

۹٫ تسلا مدل s
مصرف : ۵٫ ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
تسلا مدل s را می توان اولین خودروی الکتریکی سدان لوکس در دنیا محسوب کرد. این خودروی زیبا استاندارد جدیدی را برای خودروهای لوکس با کارایی بالا تعیین کرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۴٫ ۴ ثانیه صورت می گیرد. این خودرو که به کمک باتری ۸۵ کیلو وات ساعتی خود ۴۱۶ اسب بخار نیرو تولید می کند مصرفی تنها معادل ۵٫ ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

منبع: بازار خبر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45680
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه