میهن صنعت :

کواکبیان: روزنامه‌نگاران با تنگی معیشت زندگی می‌کنند/ وعده‌هایی که عملی نشد

میهن صنعت : دبیر انجمن روزنامه‌های غیردولتی کشور گفت: ما روزنامه‌نگاری را داریم که با ۴۰۰ هزار تومان ماهیانه زندگی می‌کند. برخی از این روزنامه‌نگاران تنگی معیشت و مشکلات متعددی دارند، اما وعده‌های داده شده برای بهتر شدن این وضعیت عملی نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مصطفی کواکبیان، دبیر انجمن روزنامه‌های غیردولتی کشور، در بخش دوم مناظره، با اشاره به نظرات برخی از فعالان عرصه مطبوعات گفت: برخی همانند آقای حبیبی که هفته گذشته در این برنامه حضور داشتند، می گویند که وقتی مسجد داریم، نیازی به  حزب نداریم، این در حالی است که این دو مقوله جدا هستند. هر یک از این دو کارکرد خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که هیچ اشکالی ندارد که شبکه خصوصی تلویزیونی راه‌اندازی شود. چرا باید صدا و سیما یکه‌تاز میدان باشد. همین برنامه بینش وسیع صدا و سیما را نشان می‌دهد، اما بارها ایراد گرفته شده است که چرا مردم ایران باید مخاطب برنامه‌هایی مانند VOA و فارسی‌وان با آن فرهنگ نامطلوب باشند. باید همانطور که به مدیران اعتماد می‌‌کنیم، باید به هنرمندان هم اعتماد کنیم. باید از برنامه‌هایی که مطابق قوانین جمهوری اسلامی تولید می‌شود، حمایت کرد، اگر هم غیر از این بود از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد خواهیم شد.

 

روزنامه‌نگاران با مشکلات معیشتی همراه هستند

کواکبیان با بیان اینکه انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی گاهی همه وجود ما را می‌گیرد، یادآور شد: این گاهی اصلاح‌طلب و اصولگرا را نمی‌شناسد و همه را دربرمی‌گیرد. گاه از سوی جناحی می‌شنویم که فقط ما مدافع رهبری هستیم، فقط ما مدافع نظام هستیم و … . همه مسئولان این دغدغه را دارند.

همه مسئولان برای اینکه مدیر مسئول شوند باید از 10 فیلتر رد شوند حالا اگر به تعبیر آقای موسوی برخی از این مدیرمسئولان پایگاه دشمن شده‌اند، باید به این اعتراف کرد که فیلتر ما خوب عمل نکرده است. مشکلاتی در حوزه مطبوعات وجود دارد که باعث می‌شود تا روزنامه‌نگار تعریف شخص خاصی را بکنند. اگر روزنامه‌نگار بتواند روی پای خود بایستد چرا باید به این سمت پیش برود.

کواکبیان در ادامه به مشکلات مالی روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات و وعده‌های انجام نشده مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: احمدی‌نژاد در دولت دهم وعده وام 30 میلیونی به روزنامه‌نگاران داد در حالی که هیچ وقت پرداخت نشد. ما روزنامه‌نگاری را داریم که با 400 هزار تومان ماهیانه زندگی می‌کند. برخی از این روزنامه‌نگاران تنگی معیشت و مشکلات متعددی دارند. این در حالی است که بعضی از رسانه‌ها پول‌های هنگفتی در اختیار دارند.

وی ادامه داد: من خودم جانباز هستم و نمی‌خواستم در صحبت‌هایم به سپاه تعرض کنم تنها هدف از بیان آن این بود که رسانه‌های وابسته به نهادهای دولتی پول‌هایی را در اختیار دارند که مطبوعات آزاد ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند رقابت کنند. من به تمامی وزرای ارشاد پیشنهاد کردم که دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشیم. رهبر انقلاب باهمه گروه‌ها اعم از شعرا، قاریان، دانشگاهیان و… جلساتی را برگزار می‌کنند. من آرزو به دل ماندم که یک نشستی هم با مدیر مسئولان رسانه‌ها برگزار شود تا مشکلات آنها مطرح شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24146
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه