میهن صنعت :

گوگل،‌فیس‌بوک و آمازون در فكر توليد بازي براي جلوگيري از سرطان

میهن صنعت : به گفته کارلوس کالداس در مرکز مطالعات سرطان موسسه کمبريج، دانشمندان در زمينه درک دلايل ژنتيکي ابتلا به سرطان پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌اند، اما دليل اينکه چرا برخي از داروها موثرند و برخي نه در ميان داده‌هايي پنهان شده‌اند که بايد توسط انسان تجزي

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به گفته کارلوس کالداس در مرکز مطالعات سرطان موسسه کمبريج، دانشمندان در زمينه درک دلايل ژنتيکي ابتلا به سرطان پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌اند، اما دليل اينکه چرا برخي از داروها موثرند و برخي نه در ميان داده‌هايي پنهان شده‌اند که بايد توسط انسان تجزيه و تحليل شوند، و چنين کاري به سالها زمان نياز خواهد داشت.

اما به گفته کالداس با استفاده از انرژي و توان شهروند دانشمندان مي‌توان فرايند کشف شيوه‌هاي جديد تشخيص و درمان سرطان را سرعت بيشتري بخشيد. پس از برگزاري GameJam، مراحل ساخت بازي رايانه‌اي آغاز شده و قرار است اين بازي در اواسط سال 2013 وارد بازار شود.

دانشمندان به سختي در تلاش براي کشف و شناسايي جهش‌هاي ژنتيکي هستند که عامل ابتلا به سرطان به حساب مي‌آيند تا به اين شکل بتوانند به شيوه‌هاي جديد تشخيص و درمان بيماران به شيوهاي متمرکز‌تر دست پيدا کنند. انجام اين مطالعات حجم گسترده‌اي از داده‌هاي علمي را توليد مي‌کند که نيازمند تجزيه و تحليل هستند و با اينکه پيشرفت در تکنولوژي به معناي بالا رفتن سرعت تجزيه و تحليل است، بيشترين بخش اين داده‌ها بايد به واسطه انسان و نه دستگاه‌ها بررسي شوند، زيرا چشم انسان از قدرت تشخيص کوچکترين جزئيات نيز برخوردار است درحالي که دستگاه ةاي طراحي شده براي تجزيه داده‌ها چنين قدرتي ندارند.

به اين شکل با قدرت جمعي صدها هزار انسان در سرتاسر زمين مي‌توان به دانشمندان کمک کرد تا اين حجم وسيع داده‌ها را با سرعتي بالاتر بررسي کنند. فيليپ سو مدير دفتر لندن فيس‌بوک مي گويد شرکت فيس بوک معتقد است بهترين راه براي حل اين مشکل گرد هم آوردن افراد هوشمند براي هک کردن راه‌حلي جديد است،‌هک کردن به همان اندازه که در مهندسي نرم‌افزار مجاز است،‌در علوم زيستي نيز مجاز به حساب مي‌آيد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13571
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه