گزارش تصویری تشریحی؛

۵ روبات برتر کشاورزی جهان را بشناسید

میهن صنعت: بدون شک کشاورزی را باید مهمترین صنعت و یا یکی از مهمترین صنایع جهان به شمار آورد و اکنون روباتها در حال ایجاد دگرگونی در این عرصه هستند.

در سالهای اخیر و همزمان با توسعه فناوری های روباتیک، نسل جدیدی از روباتهای ویژه اراضی کشاورزی طراحی و ساخته شده است که در زیر به ۵ نمونه از شاخص ترین آنها اشاره می شود.

 

 

روبات کشاورزی

eBee

بهتر است به آن پهپاد پیشاهنگ گفته شود. عملکرد اصلی این روبات پرنده تهیه گزارش های دقیق هوایی از اراضی کشاورزی است. eBee می تواند تصاویر باکیفیت بالایی تهیه کرده و آنها را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا آنها نیز بر اساس این داده ها بهترین تصمیم ها را برای مرحله کاشت و استفاده از کود اتخاذ کنند. این روبات قابلیت تهیه تصاویر سه بعدی از مزارع را هم دارد.

 

روبات کشاورزی

Bonirob

این روبات نسبتا غول پیکر به عنوان ماشینی تمام خودکار جهت کنترل علفهای هرز به کار گرفته می شود. درحقیقت عملکرد این روبات چهار چرخ به این ترتیب است که با حرکت در مزارع کشاورزی و تشخیص دقیق علفهای هرز، آنها را از خاک خارج می کند. این روبات همچنین قابلیت کودریزی در مزارع را نیز دارد. Bonirob روباتی تمام خودکار با قابلیت هماهنگ شدن با سایر سیستم های مشابه است.

روبات کشاورزی

Grizzly RUV

این روبات پرکاربرد محصولی از شرکت Clearpath Robotics است. آن را می توان در زمره بزرگترین روباتهای ویژه کشاورزی به شمار آورد. روبات به حسگر لیزری پیشرفته ای مجهز است که آن را برای استفاده از علفزارها به ابزاری کاربردی تبدیل می کند.

روبات کشاورزی

Autonomous Harvest System

در یک جمله باید این وسیله ارزشمند را تراکتور آینده عنوان کرد. در ظاهر گویا با تراکتورهای امروزی که معمولا واگنی را نیز در پشت خود حمل می کنند تفاوت زیادی ندارد اما وقتی متوجه می شویم به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) مجهز است و انبوهی از حسگرها در آن نصب شده تا با موانع پیش رو تصادف نکند به تفاوت آن با نمونه های فعلی پی می بریم.

روبات کشاورزی

Rowbot

آنهایی که این روبات را در اراضی خود به کار می گیرند به نظر می رسد به وسایل دیگری برای توسعه کشاورزی خود نیاز نداشته باشند. حرکت دقیق و ظریف در حد فاصل محدود محصولات کشاورزی – بدون آنکه آسیبی به آنها وارد کند – و پخش کردن کود کشاورزی از جمله مهمترین قابلیت های این روبات کشاورز به شمار می آید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71469
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه