میهن صنعت :

2008 کوچک‌ترین کراس‌اوور پژو/ عکس

میهن صنعت : گر تمایل روز افزون مشتریان به خودروهای اس یو وی از یک سو، و افزایش جمعیت شهرها از سوی دیگر باعث شده تا میان این دو خواسته تعارض به وجود آید؛ در مقابل خودروسازان هم راهکارهایی را ارایه می‌کنند تا در عین پاسخ دادن به هر دو مسئله؛ خود یک سبک جدید

به گزارش«میهن صنعت»، پژو به عنوان خودروسازی که به تولید خودروهای کوچک و اقتصادی مشهور است؛ به خوبی این نیاز را درک کرده و پس از تجربه‌ای که با کراس‌اوور متوسطش 3008 داشت؛ حالا تصمیم گرفته تا بخت خود را هم در کلاس B و جایی که رقبایی چون نیسان جوک حضور دارند؛ امتحان کند. همان‌طور که از نام 2008 پیداست مدلی که پایه طراحی و توسعه آن قرار گرفته 208 است؛ هاچ‌بک کوچکی که حالا برای تبدیل شدن به یک کراس‌اوور دچار افزایش ابعاد شده است.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/images_b8514875.jpg

طول 416 سانتی‌متری 2008 آن را نسبت به جوک 25 میلی‌متر بلندتر کرده است ولی همچنان باید این کراس‌اوور را در رده B و جزو کوچک‌ترین کراس‌اوورهای بازار محسوب کرد.

طراحی 2008 مشابه چیزی است که در برادر کوچک‌ترش 208 شاهدیم؛ چراغ‌هایی بومرنگ شکل، جلوپنجره نسبتا بزرگ و در نمای عقب چراغ‌هایی که گویی حالت چین خورده و لایه‌لایه پیدا کرده‌اند.
برآمده کردن شانه‌‌های اطراف کاپوت و امتداد بخشی‌شان در راستای ستون A یکی از ترفندهایی است که طراحان پژو برای ابهت بخشیدن به 2008 به کار برده‌اند؛ ترفندی که پیش‌تر مشابهش را در کیا اسپورتیج دیده‌ بودیم. اما خط کمر پایین و از آن بدتر؛ خط شخصیت کم ارتفاع که حالا به یک صفحه نسبتا بزرگ و با شکستگی ملایم تبدیل شده؛ باعث از دست رفتن این جلوه بصری در نمای سه‌رخ جلو و همان‌طور در نمای جانبی شده است. ضمن این که ادامه حرکت این صفحه و تاثیرگذاری زیادش بر روی فرم چراغ‌های عقب اگرچه سعی در تعریف کردن نمای عقب و اصطلاحا " بستنن " آن دارد؛ ولی در نماهای مایل به هیچ وجه پرسپکتیو جذابی را به بیننده نشان نمی‌دهد و این تصور را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که با خودرویی با هویت متناقض مواجه است؛ خودرویی که از یک طرف در نمای جلویش سعی دارد تا ابهت و قدرت را به رخ بکشد و ناگهان در نمای جانبی و عقب می‌گوید که این ابهت صرفا یک شوخی بوده است !

با این حال نباید منکر نبوغ طراحان در نمای جلو شد و هرچند هنوز هم تناسبات به کار رفته در 2008 فرانسوی است؛ ولی تاثیر منفی در خصوصیات اسپرتی خودرو نگذاشته است.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/images_b8514874.jpg

اگرچه پژو اطلاعات رسمی در مورد پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو منتشر نکرده ولی 2008 از همان پیشرانه‌های 208 بهره خواهد برد؛ ضمن این که یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژردار جدید هم به لیست قوای محرکه قابل سفارش آن اضافه خواهد شد.

سیستم انتقال قدرت خودرو به طور استاندارد چرخ‌های جلو را به گردش در می‌آورد؛ اما پژو همانند 3008 یک سامانه کنترل کششی موسوم به Grip Control را هم برای آن در نظر گرفته که با سفارش آن می‌توان توانایی بیشتری در عبور از مسیرهای ناهموار داشت.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/images_b8514873.jpg

2008 در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض نمایش درخواهد آمد و از تابستان آینده در انگلستان به فروش خواهد رسید. ضمن این که چین و برزیل نیز در کنار فرانسه به تولید آن مشغول خواهند شد.منبع:پرشین خودرو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9267
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه