میهن صنعت :

اتاق فکر انديشمندان صنعت مس تشکيل مي‌شود

میهن صنعت : مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران از تعريف و اجراي چهار برنامه توسعه اي در بخش هاي مالي و اقتصادي، زنجيره ارزش صنعت مس، تحقيق و توسعه و انديشه و منابع انساني خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران از تعريف و اجراي چهار برنامه توسعه اي در بخش هاي مالي و اقتصادي، زنجيره ارزش صنعت مس، تحقيق و توسعه و انديشه و منابع انساني خبر داد.

نعمت اله پوستين دوز، شب گذشته در جشنواره چهلمين سالگرد تاسيس اين شرکت که با حضور تعداد زيادي از خانواده بزرگ کارکنان صنعت مس، مقامات استاني، مديران عامل اسبق ومديران مجتمع هاي سه گانه شرکت مس در کرمان برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود: به منظور بهره گيري از پتانسيل هاي فکري و تجربه هاي گران بهاي فرهيختگان، مديران اسبق و نخبگان اين صنعت، انديشکده صنعت مس تکشيل مي شود.

وي با بيان اينکه تشکيل اتاق فکر انديشمندان صنعت مس يکي از چهار فاز توسعه ي در دست اجراست اظهار کرد: ما امروز نيازمند توسعه از جنس فرهنگي هستيم تا با تغيير نگاه و ايجاد همدلي و هم افزايي فکري، شاهد تولد دوباره صنعت مس و ارتقاء آن باشيم.

پوستين دوز افزود: در اين راستا مرکز توسعه مديريت و رهبري با تلاش دکتر شيخ الاسلام و خانم دکتر خوارزمي تشکيل شده که برنامه هاي گسترده اي براي ارتقاء و توسعه منابع انساني دارد.

وي فاز دوم توسعه شرکت مس را در زمينه تحقيق و توسعه اعلام کرد و گفت: به اين منظور برنامه تشکيل و راه اندازي مرکز تحقيق و توسعه براي ارتقاء فناوري و دانش فني تعريف شده و به تصويب هيات مديره شرکت نيز رسيده است.

پوستين دوز سومين فاز توسعه شرکت مس در چهلمين سال فعاليت آن را، توسعه مالي و اقتصادي برشمرد و گفت: شرکت ملي صنايع مس ايران بايد از کالبد يک بنگاه اقتصادي منطقه اي خارج شده و پا در بازارهاي بين المللي مالي و پولي بگذارد.

وي افزود: در اين راستا نيم نگاهي هم به کشورهاي همسايه و منطقه داريم تا بتوانيم از ذخاير آنها استفاده و تا حد امکان منابع داخلي را براي نسل هاي آينده حفظ کنيم.

وي تعريف برنامه ويژه براي زنجيره ارزش صنعت مس را چهارمين فاز توسعه شرکت در درگاه چهلمين سال فعاليت اعلام و تصريح کرد: به اين منظور با نگاه علمي و با انجام مطالعات گسترده از صفر تا صد حلقه هاي ارزش صنعت مس شناسايي و براي هريک برنامه اي تدوين شده است که اميدواريم با اجرايي شدن آنها بيش از پيش در مسير بالندگي حرکت کند.

وي با اشاره به قدمت هزاران ساله معدنکاري و صنعت مس در ايران گفت: فرآيند توليد اين فلز استراتژيک فرآيندي معنوي و الهي است چراکه به آدمي مي آموزد تا از خود باطله برداري کرده، خرد شود و در کوره مشکلات ذوب و پالايش شود تا به گوهر پرعيار وجودي خود دست يابد.

وي با بيان اينکه ايران از نظر ذخاير مس در رده هفتم و از نظر توليد در رده بيست ودوم جهاني قرار دارد اظهار کرد: براي اينکه ايران در باشگاه کشورهاي بزرگ توليد کننده مس، حرفي براي گفتن داشته باشد، بايد توليد خود را به يک ميليون تن افزايش دهد.اين مساله نشان مي دهد که کار سختي در پيش داريم و بايد هرچه زودتر با تلاش و همت مضاعف، فاصله هاي موجود را کاهش دهيم.

وي با تجليل از زحمات تمامي پيشکسوتان صنعت مس بويژه کوشش‌هاي مديران عامل اسبق گفت: مديران عامل پيشين هر يک با تلاش و کار سخت، خشتي روي خشت گذاشته‌اند تا اين صنعت، امروز به اين جايگاه بزرگ و بالندگي برسد.

پوستين دوز با بيان اينکه خود را مدير فردا مي دانم و دغدغه من نه شرايط امروز، بلکه فرداي اين صنعت است، اظهار کرد: امروز شرکت مس از جايگاه يک بنگاه دولتي فاصله گرفته و 35 درصد سهام آن در قالب سهام عدالت ميان اقشار مختلف در سرتاسر ايران توزيع شده است.

براساس اين گزارش در آغاز جشنواره چهلمين سال تاسيس شرکت مس، مهندس شيري، مهندس اصلاني و مهندس مرادعليزاده از مديران عامل اسبق شرکت به بيان خاطراتي از زمان فعاليت خود در اين شرکت پرداختند.

در پايان اين مراسم نيز به پاس سالها تلاش پيشکسوتان، مديران عامل اسبق و اولين هاي صنعت مس،مهندس پوستين دوز هدايايي را به رسم ياد بود به برگزيدگان اهدا کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13798
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه