«میهن صنعت»:

از کجا و چطور استیل بخریم ؟

استیل یکی از محصولاتی است که صنعتگران به شدت با آن سر و کار دارن زیرا جز مواد اولیه صنعت به حساب می آيد. به طور کلی یا دستگاه های موجود در خط تولید کارخانجات از استیل ساخته شده است یا اینکه از خود استیل مستقیما محصولی تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، استنلس استیل در بازار در مقاطع مختلف و آلیاژ های مختلفی عرضه می شود که بیشترین سهم را محصولات تولید چین در بازار دارند و از کیفیت قابل قبول و خوبی نیز برخوردار هستند. مصرف کننده باید متناسب با نیاز خود آلیاژ و مقطع مورد نظر را انتخاب کند و اقدام به خرید استیل نماید.

استیل به صورت ورق، رول، میگلرد، پروفیل و یک سری از اتصالات و با آلیاژ های غالبا ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار ایران عرضه می شود.

مرکز اصلی خرید استیل در بزرگرا ه فتح تهران و مجتمع تجاری پارس غدیر و مرکز تجارت استیل می باشند که تخصصی در زمینه استیل فعالیت میکنند در این مکان شما هم میتوانید وارد کننده مستقیم را پیدا کنید و دسته اول خرید کنید و یا اینکه با واسطه ها در ارتباط باشید و از آنها خرید کنید.

تقریبا همه ی شهرهای ایران از این دو مکان استیل مورد نیاز خود را تهیه میکنند.

 

خرید اینترنتی

در ۲-۳ سال گذشته خرید استیل به اینترنت نیز کشیده شده و این بازار سنتی به سمتی جدید در حال حرکت است که یکی از پیشتازان این روند گروه صنعتی کانکا می باشد.

در رابطه با فروش استیل به صورت اینترتی باید خدمتتان عرض کنم که از دید مصرف کننده فقط قیمت عامل اصلی تصمیم گیری برای خرید می شود اما فاکتور های تعیین کننده دیگری نیز وجود دارد. چیزی که در اصل مطرح است بحث کیفیت و تضمین کالا و در کنار آن قیمت مناسب است. امروزه سایت های اینترنتی وجود دارند که قیمت استیل را لحظه ای نمایش میدهند اما اکثرا خودشان وارد کننده و صاحب آن محصول نیستند و بیشتر واسطه هستند. در این بین شرکت های بزرگی نیز به چشم میخورد که در بازار استیل سابقه ی خوبی دارند و بعد از حضور فیزیکی در بازار های استیل به دنیای اینترنت نیز قدم گذاشته اند و توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند. مزایای خرید استیل از جای معتبر سهولت در طی کردن فرایند از مرحله خرید تا تحویل به مشتری و اسودگی خاطر از کیفیت و قیمت می باشد. در هر صورت خرید اینترنتی استیل هنوز به مرحله ای نرسیده است که مانند خرید دیگر محصولات باشد. فرآیند خرید اینترنتی استیل به این صورت است که شما قیمت را از سایت مشاهده می کنید و سپس با ثبت سفارش خود نحوه پرداخت صورتحساب و تحویل را با فروشنده طی می کنند.

 

کدام برندها در استیل ارزش خرید دارند

خیلی در این زمینه افکار خودتان را بهم نزنید چرا که استیل در ایران  یک کالای کاملا وارداتی هست و خیلی دست بازی برای انتخاب ندارید چرا که اکثرا از چین یا ترکیه یا نهایتا اندونزی وارد ایران می شود. در گذشته از برندهایی نظیرکولومبوس افریقای جنوبی ، آسرینوکس اسپانیا اتوکمپوفنلاند و هند استیل وارد می شد ولی به علت تحریم های بین المللی و هزینه ی بالای حمل ونقل چندسالی است که این موضوع منتفی است. اما در رابطه با محصولات موجود در بازار ایران کمپانی تیسکو چین از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار است و از بزرگترین تولیدکنندگان استیل در دنیا به حساب می آيد. از لحاظ قیمتی نیزخیلی تفاوت فاحشی بین شرکت های تولید کننده وجود ندارد. در این بین قیمت رول یا ورق و همینطور آلیاژ ها با یکدیگر متفاوت است و همینطور میزان عرضه و تقاضا نیز بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

مراقب مغایر فروشی باشید!

هنگام خرید استیل به شدت باید مراقب مغایر فروشی باشید یعنی حواستان باشد استیل ۲۰۱ را بجای ۳۰۴ به شما نفروشند اگر از فروشنده مورد  اعتماد خرید نکنید احتمال اینکه در این دام بیافتید بسیار بالاست.خرید از فروشنده دست اول و مورد اعتماد خیالتان را از این موضوع راحت میکند .اخیرا در هنگام مشاهده ی قیمت روز استیل بودیم که با مقاله ای از گروه صنعتی کانکا روبه رو شدیم که درآن روش تشخیص آلیاژ ها و تفاوت استیل سری ۲۰۰ و ۳۰۰ را توضیح داده بودند. هنگام خریدتان حتما خرید به شرط آآلیز را قید کنید این موضوع ۲ حالت بیشتر ندارد یا اینکه شما از فروشنده سرتیفیکت محصول را دریافت کنید که سریع ترین و کم هزینه ترین راه همین است و یا اینکه استیل را به یک آزمایشگاه معتبر بدهید تا آنالیز آن را انجام دهند. سرتیفیکت محصول. همان برگه ایست که شماره کد آن روی ورق استیل درج شده مقدار عناصر سازنده در ان امده است.

خدمات پس از فروش

خدمات اصلی پس از سفارش و خرید محصول شروع می شود. این خدمات شامل سفارشی بودن محصول ، تحویل به موقع ، کیفیت محصول و تضمین محصول است. گاهی اوقات ممکن است یک محصول در پروسه حمل دچار مشکلاتی شود که تامین کننده می بایست این اعتماد را برای خریدار ایجاد کند که محصول را بدون مشکل و کم و کاست بدستشان برساند.

مالیات بر ارزش افزوده و فاکتور رسمی

یکی از مسایلی که هنگام مراجعه به. پارس غدیر برای خرید استیل ممکن است با آ روبه رو شوید اختلاف قیمت زیاد مغازه های آنجا با سایت های اینترنتی است که این نکته را توجه کنید قیمتی که  شما در سایت اینترنتی میبینید بدون لحاظ ۹٪ ارزش افزوده میباشد ولی مغازه دار ارزش افزوده را لحاظ کرده و قیمت را به شما اعلام میکند.

به طور کلی با قوانین جدید مالیاتی سعی کنید که خرید خود را به صورت رسمی انجام دهید که در اینده به مشکل نخورید.

البته بسیاری نیز ترجیح می دهند که خرید خود را به طور غیر رسمی انجام دهند که اما پیشنهاد ما این است که بخاطر قوانین جدید که روز به روز نیز سخت تر و جدید تر میشود خرید به صورت رسمی بهتر است.

 

در این بخش نکاتی که هنگام خرید استیل نیاز بود را به شما گفتیم و همینطور نحوه خرید و اینکه از کجا ها می توان خرید کرد را باهم بررسی کردیم در آخر اگر هنگام خرید استیل اطلاعات کافی نداشتید و نیاز به راهنمایی بود و یا اینکه از قیمت روز بی اطلاع بودید و یا اینکه برای خرید استیل دنبال یک شرکت با سابقه خوب و دسته اول بودید حتما به گروه صنعتی کانکا فکر کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=266468
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه