رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی خبر داد

استخراج سالانه 14 میلیون تن محصول از معادن استان مرکزی

میهن صنعت : رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی گفت: حدود 2000 شغل در بخش معدن شناسایی و برای تعداد 20 شغل که از همه مهم‌تر هستند شرح وظایف ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اراک با اشاره به وضعیت نظام مهندسی معدن استان مرکزی توضیح داد: سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی در سال 1381 تاسیس و به طور رسمی فعالیت اجرایی خود را در فروردین ماه 1383 آغاز کرد.

وی ادامه داد: این سازمان هر ساله با عضو کردن فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری و مهندسی مواد زمینه به کارگیری نیروهای متخصص و جوان دانشگاهی در عرصه صنعت و معدن را فراهم کرده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی افزود: در ابتدای فعالیت 60 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های یاد شده به عضویت سازمان نظام مهندسی درآمدند.

وی گفت: در حال حاضر پس از گذشت 9 سال از فعالیت این سازمان تعداد اعضای این سازمان به 700 نفر رسیده است.

رییس اداره نظارت بر امور معادن و صنایع معادن عنوان کرد: در این مدت فعالیت‌های معدنی درجه‌بندی شده است و برای تمامی فعالیت‌های معدنی شرح خدمات تدوین شده است.

او تعداد اعضای دارای پروانه اشتغال این سازمان را حدود 140 نفر عنوان کرد و افزود: اولین پروانه اشتغال از سال 84 در این سازمان صادر شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 20 پروانه اشتغال دیگر صادر شود، گفت: کسی که پروانه اشتغال می‌گیرد باید دارای سابقه کار حرفه‌ای سه ساله در بخش معدن داشته باشد.

غلامی خاطرنشان کرد: اگر در آینده‌ای نزدیک برای ورود به بخش معدن آزمون گذاشته شود افراد بیشتری می‌توانند پروانه اشتغال بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود 380 معدن با استخراج سالانه 14 میلیون تن در استان اظهار داشت: از این تعداد بالغ بر 280 معدن فعال هستند و بقیه معادن به صورت فصلی کار می‌کنند یا اینکه به طور موقت بازار را از دست داده و یا ذخایر این معادن به اتمام رسیده است.

رییس اداره نظارت بر امور معادن و صنایع معادن در پایان برگزاری مزایده عمومی معادن را از جمله برنامه‌های این سازمان در آینده ای نزدیک برشمرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28897
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه