میهن صنعت :

افزايش گردش مالي در کشور با توسعه صنعت مس

يکي از مشکلات اقتصاد کشور تک محصولي بودن و وابستگي آن به درآمدهاي نفتي است که با توسعه صنايعي همچون صنعت مس مي‌توان علاوه بر افزايش درآمد و ايجاد گردش مالي قابل توجه، درآمدهاي غيرنفتي را نيز افزايش داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از معدن نيوز، کمال الدين پير موذن عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب، اظهار کرد: مواد معدني مختلف موجود در کشور به منزله سرمايه هايي هستند که پيش نيازهاي لازم براي توسعه ساير بخش هاي اقتصادي را فراهم مي کند.

وي با اشاره به وابستگي ساير صنايع به مواد و محصولات معدني، تصريح کرد: مسوولان اقتصادي کشور و صاحب منصبان بايد در سالي که با عنوان توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني مزين شده است، توجه بيشتري به اين بخش داشته باشند چرا که يکي از تاثيرگذارترين بخش ها در حوزه توليد ملي است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: محصولات و صنايع معدني براي توسعه ساير بخش‌هاي اقتصادي کشور ضروري است. از اينرو بخش معدن از جايگاه و اهميت ويژه‌اي در اقتصاد کشور برخوردار است که اين اهميت بايد در اقدامات اجرايي و سرمايه‌گذاري در اين حوزه ملموس باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3375
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه