میهن صنعت :

افشاگری حسین آذین از مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس/به احمدی نژاد گفتم که این انتصاب با شعار عدالت شما سازگاری ندارد

میهن صنعت : حسین آذین نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” ، با بیان اینکه از حال کنونی نعمت الله پوستین دوز مدیر عامل صنعت مس سرچشمه اطلاع چندانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین آذین نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” ، با بیان اینکه از حال کنونی نعمت الله پوستین دوز مدیر عامل صنعت مس سرچشمه اطلاع چندانی ندارد، گفت: پوستین دوز ابتدا مدیر عامل شرکت سایپا بوده است و در آنجا عملکرد خوبی نداشته و باعث ایجاد مشکلاتی در آن زمان شد.

وی افزود: طبق اصل ۴۴، بخشی از سهام شرکت سایپا می بایست واگذار شود ، پوستین دوز و یارانش شرکتی درون سایپا تشکیل دادند و سهام را برای خود خریدند، در اصل این اتفاق یک نوع خصوصی سازی بود تا مانع از ورود کسان دیگری به این عرصه به عنوان سهامدار شوند تا در تصمیماتشان دخالت کند.


آذین خاطر نشان کرد: به واسطه این اقدامات، پرونده ای در اصل ۹۰ مجلس شورای سالامی تشکیل شد و این موضوع پیگیری شداما نتیجه ای در پی نداشت و پوستین دوز به واسطه ی ارتباطی که با مشایی داشت در صنایع مس به عنوان مدیر عامل معرفی شد.

وی به جلسه ای که با احمدی نژاد در این رابطه داشته است، اشاره کرد و گفت: به دلیل پرونده ی وی و مسائلی که در سایپا پیش آمده بود مجمع نمایندگان اعتراض کرد و تصمیم گرفتیم وزیر را در رابطه با این انتساب استیضاح کنیم در نتیجه جلسه ای با حضور احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، داشتیم ؛ در این جلسه صحبت من با رئیس جمهور این بود که شما باید افراد شایسته و صالح را مدنظر قرار دهید و انتخاب این فرد با شعار عدالت شما سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: احمدی نژاد در این جلسه قبول کرد اگر حرفهای که زده شده ۳۰ درصد هم درست باشد من ایشان را تعویض خواهم کرد.این مطالب مکتوب شد و به دفتر رئیس جمهور ارسال گردید.اما متاسفانه ایشان به دلیل ارتباط و ارادتی که به مشایی داشت و پوستین دوز از سوی مشایی معرفی شده بود ، کوتاه نیامد.

حسین آذین به تغییرات پوستین دوز در شرکت صنعت مس ایران اشاره کرد و افزود: وی گروهی از مشاوران را بر سرکار آورد، و در این مدت نه تنها کاری نکردند بلکه از بیت المال نیز حقوقی به آنها پرداخت شد، معاونت ها را افزایش داد، افراد زیادی را از سایپا و دوستان و نزدیکانش را وارد این عرصه کرد و بسیاری از مدیران میانی را برای پیش بردن اهداف خود بر کنار کرد.

وی به شرکتی با عنوان ITC در دبی اشاره کرد که پول فروش حاصل از مس در خارج از کشور، در این شرکت جمع آوری شده و به ایران تحویل داده میشود و افزود: پوستین دوز این شرکت را با وجود کارکرد مناسبش برهم زد و شرکت جدیدی بر پا کرد و افرادی که مشخص نبود چه نسبتی با او داشتند این شرکت را اداره میکردند و زمانیکه یک میلیارد  درهم پول از سرمایه ایران در این شرکت بود این شرکت مدعی شد که  درصدی از این پول را می خواهد و با ورود وزارت اطلاعات و بقیه مسئولین این درصد به رقم یک رسید.

آذین این اتفاقات را ناشی از یک مدیریت غلط وهشدار دهنده برای اتفاقات ناخوشایندی در آینده دانست که  به نفع سرمایه ملی کشورنبود و خاطر نشان کرد: افراد توانمندی در صنعت مس حضور داشتند اما مدیر عامل از افراد جوان و بدون سابقه و تخصص استفاده میکرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی علت ممنوع الخروج بودن مدیر عامل شرکت مس ایران را اینگونه بیان کرد: این ممنوع الخروجی به دنبال قضیه ای اتفاق افتاد که اینها قصد داشتند قرار دادهایی با خارجی ها ببندند و دنبال کارها و مزایایی برای خودشان بودند و برای جلوگیری از عقد چنین قرار دادهایی وی ممنوع الخروج گردید.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا وزرا در تعیین چنین شخصی برای صنعت مس مخالفتی نداشتند گفت: در آن زمان وزیر صنعت، معدن و تجارت(غضنفری) هیچگونه اختیاری در این زمینه نداشت و خود رئیس جمهور و مشایی در این باره اقدام میکردند و حتی یکی از افرادشان که میخواست در این زمینه پیگیری داشته باشد از کار برکنار شد.

منبع: خانه خشتی

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23250
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه