میهن صنعت:

ايران؛‌ دومين توليدکننده فولاد به روش احياي مستقيم در جهان

میهن صنعت: ایران در دو ماه ابتدای سال 2014 میلادی دومین تولید کننده فولاد خام به روش احیای مستقیم در جهان و بزرگ ترین تولید کننده فولاد در منطقه خاورمیانه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آمار انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید فولاد به روش احیای مستقیم در ایران در این مدت به یک میلیون و 867 هزار تن رسید و این در حالی است که در این مدت، مجموع تولید فولاد به روش احیای مستقیم،‌ کوره بلند و … در ایران با رشد نزدیک به 4 درصدی به دو میلیون و 401 هزار تن رسیده است.

نزدیک به 80درصد تولید فولاد در ایران به روش احیای مستقیم و به طور عمده در شرکت های فولاد مبارکه،‌ فولاد خوزستان،‌ فولاد خراسان و فولاد هرمزگان تولید می شود.

این شرکت ها که در سال های گذشته از سوی ایمیدرو تاسیس و راه اندازی شده ، به بخش خصوصی واگذار شده است.

ایمیدرو هم اکنون تاسیس 7 طرح فولادی جدید، به روش احیای مستقیم و به ظرفیت 7 میلیون تن فولاد را در دست اقدام دارد. در دو ماه ابتدای سال 2014، هند با تولید دو میلیون و 498 هزار تن فولاد به روش احیای مستقیم، جایگاه نخست تولید به این روش را کسب کرد. این کشور در این حال توانست در مجموع بیش از 13 میلیون و 200هزار تن فولاد خام تولید کند.

در این روش مکزیک با تولید 951 هزار تن در رتبه سوم جهان قرار گرفت. هند، ‌ایران، ‌مکزیک و عربستان پیشتازان تولید فولاد به روش احیای مستقیم هستند.

ایران در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان تولید فولاد خام را داشته است و پس از آن،‌ به ترتیب عربستان و قطر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد،‌ میزان کل تولید فولاد خام در جهان در دو ماه ابتدای سال 2014 از مرز 261 میلیون و 600 هزار تن عبور کرد که یک وشش دهم درصد بیش از مدت مشابه سال پیش بوده است.

به گزارش مهر،چین همچنان در رتبه نخست تولید فولاد خام در جهان جای دارد. در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی تولید فولاد خام در سرزمین اژدهای زرد با رشد یک و هفت دهم درصدی به 130 میلیون تن رسید. 65 کشور عضو انجمن جهانی فولاد هستند که 99 درصد از تولید فولاد خام جهان را در اختیار دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45497
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه