نایب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

بعد از وقوع حادثه ژست پیگیری نگریم/ معادن خصوصی به نظارت دقیق‌تری نیازمند هستند

متاسفانه در روزهای گذشته شاهد حادثه تلخ دیگری در کشور بودیم.این بار معدن زمستان یورت آزادشهر میزبان مردانی از جنس تلاش و کوشش بود که بی رحمانه و در حالی که کمترین توقعات آنان برآورده نشده بود، جان خودرا در راه آبرو و معیشت خانواده خود، از دست دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، متاسفانه در روزهای گذشته شاهد حادثه تلخ دیگری در کشور بودیم.این بار معدن زمستان یورت آزادشهر میزبان مردانی از جنس تلاش و کوشش بود که بی رحمانه و در حالی که کمترین توقعات آنان برآورده نشده بود، جان خودرا در راه آبرو و معیشت خانواده خود، از دست دادند.

فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» عنوان کرد : متاسفانه همواره باید یک اتفاق تلخ رخ دهد تا متوجه مظلومیت کارگران کشورمان بشویم و این بار معدن کاران معدن زمستان یورت آزادشهر دچار این حادثه تلخ شدند، تا متوجه شویم که کارگرانی وجود دارند که مدت زیادی است حقوق اندک خودرا نگرفته اند و بیمه نیستند.

وی در ادامه افزود : جای تعجب است که سیستم های دولتی ما و بیمه چگونه از عدم دریافت حقوق و رد نشدن بیمه این کارگران خبردار نشده است در صورتی که می بایست ناظران بیمه در کارگاه های صنعتی و حتی شرکت ها حضور پیدا کرده و از بیمه کارگران کسب اطلاعات کنند.

 فریدون احمدی با اشاره به اینکه نباید پس از وقوع یک حادثه تلخ از مظلومیت عده ای باخبر شویم، بیان کرد : مجلس و کمیسیون صنایع و معادن نمی توانست از ریز اتفاق ها با خبر بوده باشد اما ای کاش نماینده حوزه انتخابی از این رفتارهای نادرست صاحب کاران با کارگران معدن با خبر بودند.خوب نیست که پس رخ دادن حادثه ژست پیگیری بگیریم و بگوییم که حادثه را تا نتیجه نهایی دنبال خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع ادامه داد : متاسفانه دولت نیز درگیر کارهای اجرایی شده و تمام توانش در اداره معادنی است که در اختیار خودشان است و به عبارتی این معادن دولتی به شکل دولتی اداره می شوند.

وی افزود : باید دولت در این حوزه شکل نظارتی تر به خود بگیرد چرا که دستگاه های اداری ما محدود هستند و بیشتر از این هم نمی توانیم این بخش هارا گسترش دهیم.

فریدون احمدی در پایان خاطرنشان کرد : باید دستگاه های مسئول پاسخگوی خانواده های این عزیزان باشند و این نقص در نظام اجرایی کشور باید از بین برود.این مهم رخ نخواهد داد مگر اینکه دولت از تصدی گری  خارج شده و به کارهای حاکمیت بپردازد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=121180
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه