میهن صنعت :

بهره برداری از واحد بريکت سازی فولادسازی فولاد مبارکه

میهن صنعت : واحد بریکت سازی فولادسازی و نورد پیوسته سبای فولاد مبارکه با ظرفیت 30 تن در ساعت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر اجرای طرح و توسعه آهن سازی شرکت فولاد مبارکه امروزگفت: با راه اندازی این طرح، نرمه های آهن اسفنجی (فاین) به بریکت آهن اسفنجی (خشت آهن اسفنجی) تبدیل می شود و پس از مخلوط شدن با آهک و چسب مخصوص به صورت بریکت در آمده و به عنوان ماده ورودی واحد فولاد سازی استفاده می شود.

آقای طویرا، هزینه اجرای این طرح را بیش از 170 میلیارد ریال دانست و افزود : با وارد مدار شدن این واحد تولیدی، سالانه 120 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه و مزیت های زیست محیطی به دست می آید.

وی با بیان اینکه این مبلغ در صورت تولید واحد احیا مستقیم با ظرفیت اسمی تا 240 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت گفت: با بهره برداری از این واحد برای 15 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید حدود 6 میلیون تن فولاد خام از شرکت هایی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند.

بیش از 50 درصد از ورق فولادی مورد نیاز کشور برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل در شرکت فولاد مبارکه تامین می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57881
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه