میهن صنعت:

تجلیل از 67 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن استان فارس

در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن 67 نفر از صنعتگران، معدنکاران ، پیشکسوتان و فعالان اکتشافات معدنی استان فارس با اهدای لوح تندیس و گواهینامه تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آیین تجلیل از برگزیدهای صنعت و معدن با حضور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) برگزار شد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در این آیین با اشاره به اینکه 67 نمونه صنعتی و معدنی تجلیل شده اند، گفت: در آیین بزرگداشت صنعت و معدن تلاش یک ساله صنعتگران، معدنکاران، کار آفرینان، تولید کنندگان، پیشکسوتان و فناوران جوان مورد ارزیابی قرار گرفت و افرادی که در طول یکسال تلاش های وافری برای اعتلای رونق تولید، رشد اقتصادی، توسعه اشتغال و صادرات در عرصه فعالیتهای صنعتی و معدنی انجام داده اند ضمن معرفی به عموم مردم از آنان تجلیل و قدردانی شد.

حمیدرضا ایزدی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار مجتمع فرهنگی ، آموزشی احسان گفت: از 67 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن استان فارس 53 صنعتگر، 8 معدنکار، 2 پیشکسوت و مکتشف نمونه معدنی و 3 پیشکسوت و طرح های نمونه صنعتی و نیز از منطقه ویژه اقتصادی جنوب کشور تجلیل شد.

وی افزود: امسال شرکت فاتح صنعت کیمیا به عنوان واحد نمونه صنعتی در استان فارس موفق شد در جمع 28 واحد صنعتی نمونه کشور قرار بگیرد و از دست وزرای صمت و امور خارجه و فعالان بخش خصوصی لوح تقدیر دریافت کند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در مورد چگونگی برگزاری آیین روز صنعت و معدن و نحوه انتخاب این افراد که در رشته های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب شده اند گفت: این صنعتگران در طول سال 97 فعالیت های شاخص و ویژه ای در زمینه های مختلف از جمه صادرات ، نوآوری، بالابردن میزان ساخت داخل، ثبت رکوردهای جدید در تولید، افزایش و تثبیت اشتغال ، دارا بودن گواهینامه های زیست محیطی ،کیفیت و مدیریت، نداشتن بدهی معوق، میزان تولید، میزان فروش، سود عملیاتی، تعداد نیروی انسانی، تحصیلات نیروها، مشتری مداری و همچنین شهرک های دارای فناوری های نوین از جمله برخی از شاخص های انتخاب و ارزیابی واحدها و افراد بود .

ایزدی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید" در این مراسم با حضور پیشکسوتان ، اساتید دانشگاهی ، دستگاههای اجرایی ذی ربط ، صاحبنظران و فعالان اقتصادی فعالیتهای انجام شده و برنامه های پیش رو در تحقق رونق تولید مورد بحث وبررسی قرار گرفت .

بخش صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، نقش بسزایی دارد/ تعامل، همراهی و همکاری تشکلهای بخش خصوصی دراجرای بهتر برنامه های اقتصادی کارگشاست

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در ادامه آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران گفت :از مدیریت و اعضا هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت که با همت عالی برگزاری این جشن و بزرگداشت و فرصت تجلیل از خدمات تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان را فراهم نمودند تشکر و خدا قوت عرض می کنم.

وی اضافه کرد : دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است بنابراین اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصادی، یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید نا خالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزایی دارد.

ایزدی تصریح کرد : سیاستی که امروز باید در تصمیم گیریها و سیاستگزاریها اجرائی شود توجه به نظرات بخش خصوصی و تشکلها می باشد،بدون در نظر گرفتن نظرات آنها قطعا اجرای برنامه ها با مشکل مواجه خواهد شد. و این مهم به عنوان یک اولویت در سازمان صنعت،معدن و تجارت و مدیران و زیر مجموعه آن خواهد بود دراین مسیر پیش شرط توفیق همه در کشور خصوصاً استان فارس ایجاد انسجام و همدلی و همکاری میان همه فعالان اقتصادی و بخش دولتی برای آبادانی کشور و استان فارس می باشد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد : قطعا خدمتی که سهم بالایی در اقتصاد یک کشور دارد، خدماتی است که متکی به واحد های تولیدی است ، راه اندازی هر صنعت و واحد تولیدی ، دهها رشته خدماتی دیگر را هم نظیر بانک ، شرکت های پخش و توزیع کالاها ، صنوف و بنگاههای اقتصادی ، خدمات پس از فروش و موارد دیگر از این است را فعال می کند ، در چنین توسعه صنعتی که هنوز ایران در ابتدایی مسیر صنعتی شدن قرار دارد، دولت و صنعتگران هریک نقش هایی دارند و فعالان بنگاهها در داخل بنگاههای خود رسالتی دارند ، اما ضرورت دارد؛ تا دولت در کنار بخش خصوص مجموعه فعالیتهای اقتصادی را در مسیر توسعه واعتلای بخش صنعت ومعدن وتجارت هدایت کند.

ایزدی گفت : بالغ بر 15 ماه از تحریم های اقتصادی ظالمانه یک جانبه آمریکا علیه کشور گذشت ،جنس مطالب امروز صنعت و معدن با مرور بر موضوعات سال گذشته متفاوت است. در سال گذشته و در روز صنعت،معدن بیشتر روند صعودی نرخ ارز و اثرات روانی آن بر بازار و تامین مواد اولیه و… حاکم بود. امروز و در یک سالی که گذشت به همت شما صنعتگران و معدن کاران و تدبیر دولت با اجرا سیاستهائی نظیر تخصیص هدفمند ارز به اولویتهای کشور و توقف واردات بی رویه و غیر ضروری و همکاری صادرکنندگان در اجرای برگشت ارز حاصل از صادرات و داخلی سازی بخشهائی از نیاز های وارداتی و از سوئی توقف سوداگری در بازار ارز و طلا و … در بخش ارزی با یک روند ثبات و بعضا واقعی سازی نرخ ارز در بازار مواجه هستیم که این مهم موجب توسعه درسرمایه گذاری و تسهیل امور تولید خواهد شد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد : اولویت وزارت صمت در یک سال گذشته و امروز تخصیص ارز به بخش تولید بوده است و آثار این سیاست امروز در اقتصاد و برای شما مشهود است . جلوگیری و عدم تخصیص ارز به کالاهای لوکس و تقاضای ارز برای کالاهای غیر ضرور یکی از سیاستهای امروز شرایط تحریم است. که این مهم در حال اجراست.

ایزدی افزود : سیاست فوق الذکر فرصت را برای بخش تولید و رونق تولید فراهم نموده است و امروز با همت شما عزیزان در جنگ اقتصادی که اهمیت آن در این عرصه کم اهمیت تر از جنگ نظامی نیست بخش تولید و صنعت سیبل اصلی این عرصه است و شما توانسته اید شرایط جدیدی را برای کشور رقم زده و دشمن را مایوس کنید با سیاست مقاومت که رمز پیروزی ما همیشه در همه عرصه ها بوده است که محقق شده است و در این شرایط با مقاومت، تکانه های تحریم تاب آوری صنعت و معدن را بالا برده و قطعا پیروزی از ان شما ها است.

وی اضافه کرد : به اذعان تحلیل گران اقتصادی و سازمانهای بین المللی اقتصاد ما در دوران تحریم شرایط سخت عبور کرده و با همت عالی بخش صنعت ،تولید و تجارت و ادامه این سیاست و تکیه بر توان داخلی به شرایط رونق بر خواهیم گشت. و امروز آثار آن در حال ظهور و بروز است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس به اهداف وسیاستها وبرنامه های وزارت صمت اشاره نمود واظهار داشت : سیاست ها و تدابیر دولت و وزارت صنعت،معدن و تجارت در سالجاری تکیه بر 7 راهبرد اصلی در سال رونق تولید از جمله فعال سازی ظرفیت خالی واحد های تولیدی ( احیای واحدهای راکد + احیای واحد های زیر ظرفیت )، جذب سرمایه گذاری با هدف ساخت داخل کالاهای منتخب و وارداتی دارای قابلیت صادرات ، افزایش صادرات به کشورهای همسایه ، اجرای پروژه توسعه فعالیت های اکتشافی ، فعال سازی معادن کوچک و متوسط و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای کوچک و متوسط ،حمایت از ایجاد دانش فنی و فناوری تولید محصولات منتخب وارداتی با همکاری دانشگاه و صنعت ، پیگیری مقررات زدایی و تفویض اختیار لازم به استان و ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره تامین کشور خواهد بود.

ایزدی در پایان گفت : انتظار است بخش خصوصی استان و تشکلهای متعدد در استان و از جمله اتاق بازرگانی،خانه صنعت،اتاق اصناف و اتاق تعاون و سایر تشکلهای زیر مجموعه ، کماکان و بیش از گذشته دراجرای این برنامه ها یار و مددکار ما باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181222
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه