رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد:

تلاش دولت برای رونق کارگاه های تولیدی

رستگار گفت: کسب و کار‌های مرتبط با حمل و نقل در شرایط کرونایی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و وضعیت اقتصاد کشور را از این که هست بحرانی‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: در سه ماه گذشته و در روز‌هایی که این بیماری (کرونا) بیشتر کشور‌های جهان را غافلگیر کرده است، آنچه که باعث شده بعضی از کشور‌ها شرایط بهتری از نظر اقتصادی نسبت به ما برای مقابله با این ویروس داشته باشند میزان التزام مسئولان آن‌ها به اصول بنیادین علم اقتصاد و برخورداری از اراده راسخ و بنیه‌های قوی اقتصادی است.

او ادامه داد: در اینجا این سوال پیش می‌آید که فرمان اقتصادی ایران در اختیار کدامیک از مکتب فکری است، نهادگرایان یا بازار آزاد یا اقتصاد اسلامی؟ با تحقیق و تفحص اجمالی از شرایط کشور از دهه چهل به خوبی این نکته یافت می شود که چه قبل از وقوع انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی مسئولان امر هیچگاه تبعیت از اصول قانونی و داده‌های بنیادین به صورت صدرصدی نداشته و بنا به تشخیص خود با توجیهاتی مانند امنیت و… اقدام به تصمیم گیری کرده و اتخاذ به نوشتن نسخه درمانی مقطعی کرده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد افزود: این اقدام با هیچ یک از اصول واقعی اقتصادی و فرهنگی ما تناسب نداشته است و در شرایطی که اقتصاددانان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کرده اند و نشان داده اند علاقمند به شکوفایی کشور هستند در یک بلاتکلیفی کامل به سر برده و موفق به اجرای برنامه‌های خود نشده اند.

رستگار بیان کرد: با شیوع این بیماری و اثرات تخریبی و فرسایشی آن بر اقتصاد کشور و نقاط مبهم رفتار غیر منطقی و غیر متعارف اقتصاد ما آشکار و این نگرانی بوجود آمده که ادامه این روند چه خواهد شد و متاسفانه بر اساس گزارشات مراجع تصمیم گیر این سوال پیش آمده، آیا ما می‌توانیم براحتی از آن رهایی پیدا کنیم و در صورت ادامه این روند، هزینه‌های آنرا چه کسانی باید پرداخت کنند؟

او گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد اقتصاد کشور ما خدماتی بوده، برخی گزارشات موید این است که کسب و کار‌های مرتبط با انواع خدمات و توزیعی و خرده فروشی انواع کالا به واسطه ترس از شیوع کرونا به صورت اجباری تعطیل شده اند و بیشترین خسارت و تاثیر از شیوع کرونا را دیده اند و در انتهای این زنجیره، کسب و کار‌های مرتبط با حمل و نقل نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و وضعیت اقتصاد کشور را از این که هست بحرانی‌تر می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تشریح کرد: هر چند که دولت در تلاش است تا از طریق تزریق منابع مالی به اقتصاد جان تازه ای بدهد، اما با توجه به تنگنا‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه ای که دولت در آن گرفتار شده، بعید به نظر می رسد قادر به حمایت از کسب و کار‌های زیان دیده از ویروس کرونا شود و اگر هم بخواهد حمایت کند، باید آن را از جیب مردم و اصناف برداشت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رستگار بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات کوچک و بزرگ اقتصادی ایران و ابر چالش‌های اقتصادی و وضعیت فعلی ضمنا سپردن سکان اقتصاد به اهل آن با تبعیت از اصول اقتصادی و فرامین مقام معظیم رهبری  در جهت رونق اقتصادی و جهش تولید پیشنهاد می شود، با جلوگیری از تبعیض و دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم دست نگهداشته، ضمن حمایت‌های مالی واقعی دولت در رفع مالیات‌های مضاعف و ارائه تسهیلات مختلف به بخش خصوصی بر اساس اصول قانون تبین شده اساسی، در جهت بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع موجود گام‌های موثر بردارد تا همگان شاهد امید و نشاط در جامعه و فضای اقتصادی در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193747
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه