میهن صنعت :

تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از جنگ نظامی است

میهن صنعت : مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: آمار تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از نظامی است، اما وظیفه خود می‌دانیم با تولید و جانفشانی جهادگونه پیروز شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نعمت‌ الله پوستین‌ دوز پیش از ظهر امروز در آیین یادواره شهدای صنعت مس از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا یاد کرد و اظهار داشت: یاد جوانانی که خون خود را در راستای حفظ اعتبار این مرز و بوم فدا کردند، باید گرامی بداریم، زیرا اگر آنها نبودند امروز این آسایش و امنیت برای ما میسر نبود.

وی با اشاره به اینکه شهدا بالاترین جلوه انقلاب هستند و به تعبیر رهبر انقلاب یاد آنها عبادت است، خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال پاسداری از خون شهدا بسیار سنگین است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم این رسالت بزرگ را انجام دهیم.

پوستین‌دوز با اشاره به تاریخ و تمدن دنیا و مقایسه آن در دوره‌های گذشته و حال بیان کرد: کشورهایی که منابع غنی طبیعی و زیرزمینی داشتند، ژنرال‌های استکبار آنها را مستعمره خود قرار می‌دادند و از منابع اقتصادی آنها نهایت استفاده را می‌بردند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران افزود: بعد از بیداری و هوشیاری و حس استقلال‌طلبی دست نظامی‌ها کوتاه شد، اما آنها با برنامه‌ریزی جدید با راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی بین‌المللی به گونه‌ای دیگر به تجارت و غارت منابع کشورها پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که بیداری‌ها بیشتر از پیش شد و شرکت‌های بین‌المللی منحل و حضور آنها کمرنگ شد، از بازار بورس و سرمایه برای غارت اموال ملت‌ها استفاده کرده و از طریق سرمایه‌گذاری قاعده کسب و کار را برای خودشان فراهم کردند.

این مسئول بیان داشت: ما امروز با دشمن در حوزه جبهه نظامی نمی‌جنگیم، بلکه حوزه اقتصادی تبدیل به میدان جنگ و مبارزه شده، زیرا دشمن از حوزه عقیدتی هم نتوانست بر ما پیروز شود.

پوستین‌دوز عنوان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌های زیادی بر ما روا داشته است، اما ما همیشه سربلند تمام میدان‌ها هستیم و با صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی درست می‌توانیم بر این سختی‌ها پیروز شویم.

وی توجه رهبر فرزانه به اقتصاد و تولید را مهم دانست و ابراز داشت: ایشان در راستای اهمیت موضوع چند سال متمادی را مرتبط با آن نامگذاری کرده‌اند.

پوستین‌دوز با اشاره به اینکه تحریم‌ها اراده ما را برای تولید ملی و توجه به اقتصاد ملی بالا برده است، گفت: آمار تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از نظامی است، اما وظیفه خود می‌دانیم با تولید و جانفشانی جهادگونه پیروز شویم.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز تصاحب یک وجب از بازارهای ما برای دشمن از خاک ما با ارزش‌تر است و تمام دعواهایی که در خاورمیانه به اسم دفاع از حقوق بشر و تروریسم با مفاهیم کذایی می‌شود، برای تسلط بر منطقه است، اما ایران با قدرت به عنوان رقیب اصلی آنها است.

پوستین‌دوز گفت: دشمن می‌خواهد از حربه تقابل مردم در برابر نظام استفاده کند و با طراحی‌های شوم خود اهداف نادرست خود را به نتیجه برساند، به طوری که در یک سال گذشته انواع ترفندها را به کار برد، اما با هوشیاری مسئولان ارشد نظام و دعای مردم این توطئه‌ها خنثی شد.

وی اذعان داشت: ایران کشور مطرح منطقه است و بر همین اساس بسیاری از کشورها با توجه به بازارهای خوب با ما وارد مذاکره می‌شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18018
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه