میهن صنعت :

توانمندي صنعت مس ايران براي توسعه معادن کشورهاي همجوار

مهندس نعمت الله پوستين دوز : صنعت مس نبايد در جغرافياي کشور محدود بماند بلکه بايد گستره و افق مس جهاني باشد. ما اين توان را داريم که معادن و مراحل پروسه توليد مس را درکشورهاي ديگر نيز داشته باشيم و به توسعه معادن کشورهاي همجوار کمک کنيم.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پايگاه خبري معدن نيوز-صنعت مس نبايد در جغرافياي کشور محدود بماند بلکه بايد گستره و افق مس جهاني باشد. ما اين توان را داريم که معادن و مراحل پروسه توليد مس را درکشورهاي ديگر نيز داشته باشيم و به توسعه معادن کشورهاي همجوار کمک کنيم.

مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران در جريان بازديد از مجتمع مس سرچشمه با بيان اين مطلب در نشستي با حضور مديران اين مجتمع اظهار داشت: مس بايد در صنعت و اقتصاد ملي، تبديل به يک نماد اقتصادي و صنعتي شده و ضروري است زنجيره ارزش مس ايجاد شود.

مهندس نعمت الله پوستين دوز گفت: نگاه و فکر ما بايد نسبت به سيستم نو شود و با توسعه جغرافيايي از فضاي فيزيکي سرچشمه خارج شويم. به همين منظور لازم است افق ديدمان را گسترش داده و در سطح ملي و بين المللي فکر کنيم .

وي با اشاره به اهميت صنايع پايين دستي مس افزود: با پرداختن به صنايع پايين دستي و تقويت آن مي‌توانيم سطح دانش خود را ارتقا داده و ضمن اشتغالزايي بايد در مراحل توليد، خلق ارزش افزوده داشته باشيم.

مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران با تاکيد بر اينکه شرکت‌ها و انجمن‌هاي تخصصي موجود در کشور بايد تقويت شوند، تصريح کرد: بايد به گروه‌هاي پژوهشي کمک کنيم تا بتوانند نيروي متخصص وحامي شرکت مس را آموزش دهند.

وي در زمينه ايمني و بهداشت کار اظهار داشت: ايمني جسم جزو اقدامات اوليه است. اما امروزه همه مي‌دانند چگونه از جسم خود محافظت کنند. هدف ما بايد حوزة ايمني ذهن و محافظت از روح کارکنان باشد و بايد به آسيب هايي که با رفتار غلط به روح سازمان و خانواده کارکنان وارد مي‌شود، توجه ويژه داشته باشيم.

مهندس پوستين دوز برگزاري جشنواره ايده هاي ايمن را بستر مناسبي براي ايجاد شادابي و نشاط در سيستم دانست.

وي همچنين در مورد آموزش نيروي انساني خاطرنشان کرد: نگاه ما به آموزش بايد نگاهي جديد باشد و از ادبيات تکراري نفر ساعت عبور کنيم و به نگاه خلاق و نوآورانه در آموزش برسيم و آموزش ما، خط توليد دانايي باشد.

مديرعامل شرکت مس گفت: ضروري است که از مفهوم نيروي انساني عبور کرده و به مفهوم سرمايه نيروي انساني بپردازيم. بعبارتي وقتي صحبت از سرمايه نيروي انساني به ميان مي آيد ما بايد به ارزش افزوده نيروي انساني فکر کنيم.

 

پوستين دوز افزود: الگوهاي کاري بايد دگرگون شده و نگاه نو و خلاق در زمينه توليد ايجاد شود. علاوه بر آن بايد توجه خاص به ارزش افزوده در مراحل توليد داشته باشيم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3165
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه