میهن صنعت :

ثبت رکوردهای جدید تولید در فولاد مبارکه

میهن صنعت :‌ رکورد تولید واحد گندله سازی شرکت فولاد مبارکه با 689 هزار و 100 تن، اردیبهشت امسال بدست آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا اسماعیل پور، رئیس واحد گندله سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: این رکورد به میزان 1900 تن بیشتر از رکورد قبلی است که در مرداد سال 92 حاصل شده بود.

 

گُندله، گلوله های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که پخته شده و سخت می شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش های متعدد احیای مستقیم به کار می رود.

 

مدیر ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبای فولاد مبارکه نیز از کسب رکورد جدید تولید در این ناحیه در اردیبهشت سال جاری خبر داد.

 

احمد احمدیان افزود: 65 هزار و 90 تن کلاف گرم و 83 هزار تن آهن اسفنجی در این ناحیه تولید شد.

 

رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی در این ناحیه مربوط به فروردین امسال به میزان 81 هزار 700 تن و رکورد قبلی تولید کلاف گرم نیز مربوط به همین ماه و به میزان 64 هزار و 550 تن بود.

 

شرکت فولاد مبارکه با حدود شش میلیون تن تولید فولاد خام از شرکت های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند.

 

این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، بیش از 50 درصد از مصرف فولاد کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل تامین می کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49087
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه