میهن صنعت:

رشد تولید صنایع معدنی طی ۸ ماهه امسال و آمار ۷ ماهه صادرات و واردات آن‌ها

بررسی آمارهای ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که طی هشت ماهه سال جاری، تولیدات صنایع معدنی با رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طبق آمار از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۱۹۲ هزار تن مس کاتد تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی را ثبت کرده است.

این در حالی است که میزان مس کاتد تولیدی در دوره هفت ماهه امسال به رقم ۱۶۹ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است. همچنین در نیمه نخست امسال میزان تولید کاتد مس با رشد ۸.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۳۴ هزار تن تولید شده بود،   به ۱۴۴.۸ هزار تن رسید.

در فولاد خام (شمش فولاد) نیز، طی هشت ماهه امسال میزان تولید از ۱۹ میلیون تن گذشته که نسبت به میزان تولید این محصول معدنی در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸، رشد هشت درصدی داشته است.  

میزان تولید فولاد خام اطی هفت ماهه امسال برابر با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸.۷ درصدی دارد و میزان تولید شمش فولادی در شش ماهه ابتدایی امسال ۱۳ میلیون و ۹۲۹ هزار تن ثبت شده که در مقایسه با ۱۲ میلیون و ۷۸۲.۳ هزار تن عملکرد نیمه نخست سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی، در هفت ماهه ابتدایی امسال چهار میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجیره و محصولات فولادی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار صادر شده است که ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادی به بیلت و بلوم اختصاص داشته است. ارزش صادرات این دوره نسبت به مدت مشابه کاهش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این در هفت ماهه نخست سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفت و در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.

در آمار واردات نیز دیده می‌شود که واردات زنجیره و محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، افزایش ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش واردات زنجیره و محصولات فولادی از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه ۱۳۹۹ بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204832
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه