تدبیر و امید برای تولید و اشتغال

رشد 88.3 درصدی سرمایه گذاری دولت یازدهم در صنایع فولادی خراسان رضوی

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای 9 طرح بزرگ فولادی در این استان، سرمایه گذاری دولت یازدهم در حوزه صنایع فولادی این خطه رشدی 88.3 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،علی رسولیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح های فولادی، با ظرفیت 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله، که در آغاز دولت یازدهم در حد تحویل زمین بود، هم اکنون به طور متوسط پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد رسیده است که 2 واحد به بهره برداری رسیده و سه واحد آماده افتتاح است.
وی حجم سرمایه گذاری در حوزه واحدهای فولادی استان را 526 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: هم اکنون این رقم به بیش از چهار هزار و 529 میلیارد تومان رسیده است.
به گفته وی در آغاز کار دولت یازدهم یک واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنسانتره و ظرفیتی معادل 900 تن گندله در استان نیمه فعال بود که در سه سال گذشته به ظرفیت کامل رسیده است.
وی ادامه داد: واحد کنسانتره سنگان در سال 95 و واحد گندله فولاد مبارکه در این منطقه با ظرفیت پنج میلیون تن، ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.
وی گفت: فولاد اپال پارسیان سنگان هم با ظرفیت پنج میلیون تن و واحد گندله سازی فولاد خراسان (نیشابور) با ظرفیت 2.5 میلیون تن هم اکنون آماده بهره برداری و فولاد پارس سبزوار نیز با ظرفیت 800 هزار تن تا نیمه امسال تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه بقیه واحدها هم تا انتهای امسال به انجام می رسد، افزود: از محل واحدهایی که امسال بهره برداری شده و یا آماده راه اندازی است چهار هزار نفر اشتغال مستقیم یافته و می یابند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، تلاش شده با احیای واحدهای صنعتی موجود نیز که بخش زیادی از آنها دچار مشکلات متعدد بودند، رونق به این حوزه برگردد.
وی افزود : در این راستا برای حفظ واحدهای تولیدی و اشتغال موجود در حوزه تولید تا پایان سال 95 تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی به انجام برسد که بدین منظور 726 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و بین واحدهای تولیدی توزیع شد.
وی ادامه داد: تا پایان سال 95 در مجموع 2 هزار و 690 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب برای استفاده از تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 835 واحد برای دریافت یک هزار و 616 میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
وی گفت: در این راستا تامین مالی 522 واحد به مبلغ 442 هزار و 600 میلیارد تومان در بخش صنعت و کشاورزی انجام شده است .
وی اظهار کرد: علاوه بر این تسهیلات رقمی معادل 689 میلیارد تومان تسهیلات به صورت پرداخت مستقیم به یک هزار و 191 واحد تولیدی استان پرداخت شد و بر اساس عملکرد 25 بانک عضو شورای هماهنگی استان تنها در 10 ماهه سال 95 معادل 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنعت و تجارت، قرض الحسنه، مسکن و ساختمان، صادرات و غیره به روش های مختلف تامین منابع مالی شده است.
رسولیان تصریح کرد: در نتیجه این تلاش ها و اقدامات، امروز شاهد رشد و رونق دوباره تولید هستیم چنانکه در حوزه الیاف مصنوعی در سال 95 نسبت به سال قبل رشد 46 درصدی، تولید خودرو 43 درصد، روغن نباتی 8.3 درصد، سیمان 25 درصد و موتورسیکلت 16 درصدی را شاهدیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131317
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه