میهن صنعت:

“صادرات” ۲ میلیارد دلاری طلا و “جواهر” تا سال ۹۵/اشتغال 130 هزار نفر در توليد “طلا”

میهن صنعت: رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه کشور ما پتانسیل صادرات سالانه ۵ میلیارد دلار را دارد گفت: یکی از برنامه ریزی‌هایمان این است که تا سال ۹۵، ۲ میلیارد دلار صادرات طلا و جواهر داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عبادالله محمد ولی با حضور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره و جواهر گردش مالی صنعت طلا در جهان را بیش از هزار میلیارد دلار دانست و گفت: کشور ما پتانسیل صادرات سالانه  5 میلیارد دلار  را دارد و یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که تا سال 95 به صادرات  دو میلیارد دلاری طلا و جواهر دست یابیم.
 
 وی با اشاره به اشتغال زایی این حرفه در کشور گفت: اکنون در تولید طلا 130 هزار نفراشتغال مستقیم دارند و می‌توانیم به اشتغال زایی 350 هزار نفر نیز برسیم.
 
 محمد ولی تاکید کرد: تمام تلاشمان این است که نیازهای بازار داخلی را تامین و پس از آن به دنبال ارتقای توانمندی  صادراتی این صنعت و بازارهای هدف هستیم.
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر اظهار کرد: کشورهایی که برای ما به عنوان  بازارهای هدف برای صادرات طلا و جواهر هستند شامل روسیه، بلوک شرق و کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس است.
 
وی بیان کرد: اکنون کیفیت تولید طلا در کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و این موفقیت ناشی از فناوری لازم در تولید طلا است که اکنون  افزایش قابل توجهی داشته است.
 
لازم به ذكر است؛پنجمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، ساعت و سنگ‌های قیمتی تا 27 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41881
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه