معاون سازمان صمت سمنان:

صدور ۹۳ مجوز معدنی در استان سمنان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: طی یک سال گذشته ۹۳ مجوز معدنی در استان صادر و زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر در این بخش فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد فروهر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در مجموع ۹۳ مجوز معدنی در استان صادرشده است، اظهار داشت: ۶۹ پروانه اکتشاف و گواهی کشف و ۲۴ پروانه در حوزه بهره‌برداری از معادن صادرشده است.

وی بابیان اینکه ۳۹ میلیارد ریال هزینه عملیاتی پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشف است، افزود: برای بهره‌برداری از معادنی که مجوز آن صادرشده ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه در این راستا ۱۷۰ نفر در استان صاحب شغل شدند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲۶ معدن استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۶۹۰ میلیون تن است و با صدور این مجوزها میزان ذخیره قطعی مواد معدنی استان شش میلیون تن افزایش‌یافته است.

فروهر بابیان اینکه استان سمنان مستعد استخراج منابع معدنی مختلفی از جمله سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن، مس است، گفت: سالانه ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان استخراج می‌شود و با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری در بخش معدن، ۲۳۴ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده خواهد شد./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195241
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه