میهن صنعت :

صنعت مس جزو صنايع مادر کشور است

صنعت مس نقش مهمي در ساير صنايع ايفا مي‌کند و به همين دليل جزو صنايع مادر کشور به شمار مي‌رود و مي‌تواند نقش مهم و تاثيرگذاري در صنعت و اقتصاد کشور ايفا کند.


میهن صنعت : صنعت مس نقش مهمي در ساير صنايع ايفا مي‌کند و به همين دليل جزو صنايع مادر کشور به شمار مي‌رود و مي‌تواند نقش مهم و تاثيرگذاري در صنعت و اقتصاد کشور ايفا کند.

 علي عليلو عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب تصريح کرد: صنعت مس از نظر ايجاد اشتغال و درآمدزايي از اهميت بالايي برخوردار است از اينرو بايد کوشيد تا تمامي قابليت هاي موجود در اين حوزه به خوبي مورد بهره برداري قرار گيرد.

وي با انتقاد از خام فروشي مواد معدني، اظهار کرد: براي برون رفت از خام فروشي مواد معدني بايد به فناوري روز دنيا مجهز شويم و با استفاده از تجهيزات و تکنولوژي روز اقدام به فرآوري مواد معدني کنيم.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: کشورمان از ذخاير غني مس برخوردار است. از اينرو مواد اوليه مورد نياز براي احداث صنايع وابسته را در اختيار داريم. بنابراين اگر صنايع وابسته به صنعت مس در کشور ايجاد شود، ارزش افزوده اين صنعت به ميزان چشمگيري افزايش خواهد يافت.

به گزارش معدن نيوز، وي با اشاره به نقش صنعت مس در ايجاد اشتغال، تصريح کرد: اگر صنايع فرآوري و همچنين صنايع پايين دستي مس بيش از پيش رونق گيرد، علاوه بر ايجاد اشتغال، درآمدهاي حاصل از آن نيز افزايش پيدا مي کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3742
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه