میهن صنعت :

مس نبايد در جغرافياي کشور محدود بماند

صنعت مس نبايد در جغرافياي کشور محدود بماند بلکه بايد گستره و افق مس جهاني باشد ما اين توان را داريم كه معادن و مراحل پروسه توليد مس را در كشورهاي ديگر نيز داشته باشيم و به توسعه معادن كشورهاي همجوار كمك كنيم.


صنعت مس نبايد در جغرافياي کشور محدود بماند بلکه بايد گستره و افق مس جهاني باشد ما اين توان را داريم كه معادن و مراحل پروسه توليد مس را در كشورهاي ديگر نيز داشته باشيم و به توسعه معادن كشورهاي همجوار كمك كنيم.

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاري موج، نعمت الله پوستين دوز مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران، با بيان اين مطلب گفت: مس بايد در صنعت و اقتصاد ملي، تبديل به يك نماد اقتصادي و صنعتي شده و ضروري است زنجيره ارزش مس ايجاد شود.
وي که در جريان بازديد از مجتمع مس سرچشمه و در حضور مديران اين مجتمع سخن مي گفت، اظهار داشت: نگاه و فكر ما بايد نسبت به سيستم نو شود و با توسعه جغرافيايي از فضاي فيزيكي سرچشمه خارج شويم. به همين منظور لازم است افق ديدمان را گسترش داده و در سطح ملي و بين المللي فكر كنيم.
مديرعامل شرکت مس با اشاره به اهميت صنايع پايين دستي مس اضافه کرد: با پرداختن به صنايع پايين دستي و تقويت آن مي‌توانيم سطح دانش خود را ارتقا داده و ضمن اشتغال زايي بايد در مراحل توليد، خلق ارزش افزوده داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه شركت‌ها و انجمن‌هاي تخصصي موجود در كشور بايد تقويت شوند، اضافه کرد: بايد به گروه‌هاي پژوهشي کمک کنيم تا بتوانند نيروي متخصص و حامي شركت مس را آموزش دهند.
پوستين دوز در زمينه ايمني و بهداشت كار گفت: ايمني جسم جزو اقدامات اوليه است. اما امروزه همه مي‌دانند چگونه از جسم خود محافظت كنند. هدف ما بايد حوزه ايمني ذهن و محافظت از روح كاركنان باشد و بايد به آسيب هايي كه با رفتار غلط به روح سازمان و خانواده كاركنان وارد مي‌شود، توجه ويژه داشته باشيم.
وي برگزاري جشنواره ايده هاي ايمن را بستر مناسبي براي ايجاد شادابي و نشاط در سيستم دانست.
مديرعامل شرکت مس همچنين در مورد آموزش نيروي انساني بيان کرد: نگاه ما به آموزش بايد نگاهي جديد باشد و از ادبيات تكراري نفر ساعت عبور كنيم و به نگاه خلاق و نوآورانه در آموزش برسيم و آموزش ما، خط توليد دانايي باشد.
پوستين دوز متذکر شد: ضروري است که از مفهوم نيروي انساني عبور كرده و به مفهوم سرمايه نيروي انساني بپردازيم. به عبارتي وقتي صحبت از سرمايه نيروي انساني به ميان مي آيد ما بايد به ارزش افزوده نيروي انساني فكر كنيم.
مديرعامل شرکت ملي صنايع مس در پايان خاطرنشان کرد: الگوهاي كاري بايد دگرگون شده و نگاه نو و خلاق در زمينه توليد ايجاد شود علاوه بر آن بايد توجه خاص به ارزش افزوده در مراحل توليد داشته باشيم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3177
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه