رئيس سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران:

معدن مزيت مطلق سرمايه گذاري دركشور است

میهن صنعت : رييس سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران گفت: معدن مزيت مطلق سرمايه كذاري ايران در حال حاضر است و به منظور تسريع در روند توسعه بايد از اين مزيت استفاده بهينه را كرد.


میهن صنعت : رييس سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران گفت: معدن مزيت مطلق سرمايه كذاري  ايران  در حال حاضر است و به منظور تسريع در روند توسعه بايد از اين مزيت استفاده بهينه را كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت  « فريدون احمدي » در جلسه كميته سرب و روي استان زنجان با بيان اين مطلب ، افزود : در فضايي سرمايه گذاري كه بخش خصوصي توان اجراي طرح توليدي نداشته و همچنين در مناطق محروم اين سازمان نسبت به سرمايه گذاري اقدم مي كند.
وي در ادامه تصريح كرد : سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران به هيچ وجه قصد تصدي گري نداشته و اگر در گذشته اين امر در معدن انگوران صورت گرفته در حال حاضر زمينه واگذاري آن در دست اجرااست
احمدي در ادامه گفت: اين سازمان به دنبال كاهش تصدي گري است وبطور قطع معدن انگوران در راستاي كاهش تصدي گري واگذار خواهد شد .
وي با اشاره به لزوم استقرار صنايع بهره ور در كشور گفت: بنگاههاي توليدي در دنيا به سمت تجميع حركت كرده و بايد از ايجاد واحدهاي توليدي با ظرفيت كم و بهره وري پائين جلوگيري كنيم.
 احمدي يادآورشد: در صورت سرمايه گذاري بخش خصوصي در فراوري مواد معدني ،سازمان ايميدرو  نسبت به تامين مواد اوليه آنان تعهد خواهد داد.
معاون وزير صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان ساخت فرصت خدمتگزاري به مردم مهيا شده و بايد با تدبير واستفاده از توان بخش خصوصي از فرصت سوزي و هدر رفت منابع خودداري كنيم.
 در ادامه اين نشست ،« علي معصومي» رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: ٢١٦ هزار تن شمس روي در كشور توليد مي شود كه سهم استان زنجان ١٦٥ هزار تن در سال گذشته است .
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان در خصوص ارائه وضعيت صنايع معدني استان زنجان در كميته سرب و روي ميزان توليد شمس روي استان زنجان در ٦ ماهه اول سال جاري را ٧٠ هزار تن اعلام نمود.
وي در ادامه گفت: هم اكنون فقره ١٧٣معدن در استان زنجان داراي  پروانه بهره برداري مي باشند كه ٢٩ ماده معني از اين معادن استخراج مي شوند.
  رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان را با اشاره به پتانسيلهاي استان در خصوص معادن آهن و مس خاطر نشان كرد: تعداد ٦٤ پروانه بهره برداري براي ماده معدن آهن و ٢٣فقره بروانه اكتشاف براي ماده معدني مس در استان صادرشده است

منبع : شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4105
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه