معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی:

نقاط قوت زیادی در صنعت مس نهفته است

میهن صنعت : ذخایر مس کشورمان که عناصری همچون طلا، نقره، مولیبدن، سلنیوم، رنیوم و ... را به همراه دارد نشان می دهد در این صنعت نقاط قوت متعددی نهفته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت بهروز برنا معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این مطلب تصریح کرد: صنعت مس با سابقه دیرینه ای که در کشور دارد، صنعتی شناخته شده است و روز به روز مجرب تر می شود.
وی با بیان اینکه صنعت مس و صنایع پایین دستی آن می توانند برای اقتصاد کشور ثروت آفرینی کنند، اظهار کرد: ثروت ناشی از فعالیت های این صنعت در استان های مختلف می تواند اقتصاد آن منطقه را متحول کرده و اشتغال پایداری را برای ساکنان و افراد بومی ایجاد کند.
مس پرس در ادامه نوشت : برنا با اشاره به عناصر همراه مس افزود: باید علاوه بر بهره برداری از ذخایر مس، عناصر همراه و محصولات جانبی آن نیز مورد بهره برداری قرار گیرد. این مقوله به افزایش ارزش افزوده و درآمدهای این صنعت کمک شایانی خواهد کرد.
وی تامین اهداف تعریف شده در حوزه معدن را نیازمند سرمایه گذاری شایسته و کافی در حوزه اکتشاف دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم پتانسیل های بالقوه به بالفعل تبدیل شود، چاره ای جز سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و افزایش بودجه اکتشافی نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4922
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه