میهن صنعت:

هفت قضاوت اشتباه در باره مواد غذایی

میهن صنعت: خیلی از مواد غذایی که تا بحال خطرناک حساب میشدند یا برعکس بسیار خوب قلمداد میشدند اکنون برطبق آخرین مطالعات علمی دچار تجدید نظر شده اند.

  1– تخم مرغ: یکی از مفید ترین و مغذی ترین مواد غذایی تخم مرغ است که برای سالها دشمن سلامتی حساب میشد در صورتیکه خوردن روزی یک عدد از آن خیلی خوب است اگر کلسترول بالا دارید فقط سفیده آنرا بخورید .

2 – شراب قرمز: میگویند شراب قرمز برای قلب خوب است ولی چیزی که باعث مفید بودن شراب میشود آنتی اکسیدانی است که در پوست انگور وجود دارد نه الکل آن. پس فقط انگور قرمز راکه سرشار از آنتی اکسیدان است بخورید.

3 – غذا های سرخ کرده بد هستند: اگر سبزیجات را در کمی روغن زیتون در حرارت پایین تفت دهید اصلأ مضر نیستند و چون خوشمزه تر میشوند باعث میشوند که شما سبزیجات بیشتری بخورید. 4 – اصلأ قند نخورید: در حالیکه خوردن مواد قندی بشکل طبیعی مثل عسل خرما و کشمش در حد تعادل هم مغذی میباشد و هم به شما انرژی میدهد.

5 – هرچه بیشتر فیبر بخورید بهتر است: کاملأ درست است ولی مواضب باشید گول کمپانی های مواد غذایی را نخورید چون در خیلی موارد با اضافه کردن فیبر به مواد غذایی با کیفیت پایین شما را قانع میکنند که به خاطر دارا بودن فیبر آنها را بخرید و بخورید.

6 – قهوه نخورید: تحقیقات اخیر پزشکی نشان میدهد که نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز نه تنها بد نیست بلکه برای جلوگیری از آلزایمر و سرطان پروستات مفید هم میباشد.

7 – نوشیدن چای مضر است: در صورتیکه پزشکان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن چای برای سلامتی بسیار مفید است بخصوص چای سبز که خاصیت ضد سرطان دارد و باعث کاهش وزن هم میشود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40690
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه