میهن صنعت :

هفت ماده غذایی برای رهایی از استرس!

میهن صنعت : استرس ناشی از مشکلات زندگی و تروماها برای سلامت انسان بسیار مضر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، استرس ناشی از مشکلات زندگی و تروماها برای سلامت انسان بسیار مضر است.

در چنین مواردی برخی افراد استرس را از خود دور می کنند ولی برخی افراد درونگرا نمی توانند از استرس رهایی یابند و بیشتر به خود ضرر می رسانند.

معمولا اغلب افراد زمانی که عصبانی، ناراحت و یا مضطرب هستند خوردن غذاهای پرکالری و چرب را ترجیح می دهند.

اما آیا می دانید که در چنین مواردی برای کاهش دادن استرس چه غذاهایی باید مصرف کرد؟

برای شما لیست ۷ ماده غذایی کاهش دهنده استرس را آماده کردیم!

۱.شیر: شیر با اینکه خواب آور نیست ولی کلسیم سبب کاهش تلاطم احساسات می گردد. با خوردن شیر می توانید بر استرس خود غلبه کنید. علاوه بر شیر جوانه سویا و کلم قرمز نیز منبع غنی کلسیم به شمار می روند.

۲.ماهی چرب: ماهی آزاد، تن ماهی و دیگر ماهی های سرشار از اومگا سه، سبب کاهش استرس می شوند.

۳.آرد یولاف: این آرد با افزایش هورمون سروتون یا هورمون خوشحالی در مغز سبب بهبود حالات روحی می شود. خوردن یک کاسه آرد یولاف در صبحانه سبب راحتی و آرامش ذهنی در طول روز می شود.

٤.چای: قهوه سبب بی خوابی می شود ولی چای خواب آور است. چای سیاه و سبز سبب آرامش می شود. چای سبز حاوی نوعی آمینواسید کاهش دهنده اضطراب است.

٥.مرکبات: بر اساس نتایج تحقیقات انجام گرفته، افرادی که به اندازه کافی ویتامین ث مصرف می کنند، به راحتی قادر به رهایی از استرس هستند. در این افراد سطح فشار خون و کورتیزول سریعتر کاهش می یابد. به همین دلیل نیز زمانی که استرس دارید یکی از مرکبات سرشار از ویتامین ث بخورید.

٦.سبزیجات سبز رنگ: منیزیم نوعی ماده معدنی است که سبب شل شدن عضلات و تسکین اعصاب می شود. سبزیجاتی نظیر اسفناج و برگ چغندر که برگ های سبز رنگ دارند، حاوی منیزیم هستند و سبب کاهش استرس می شوند.

۷.شکلات تلخ: نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد سطح هورمون کورتیزول یا هورمون استرس در افرادی که به طور مرتب شکلات تلخ مصرف می کنند پایین تر است. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان است که استرس را از بین می برد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11987
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه