عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران خبر داد

پیاده‌سازی طرح اصلاح نژاد دام شهربابک با حمایت شرکت مس

میهن صنعت : طرح اصلاح نژاد دام‌های شهربابک با حمایت و کمک شرکت مس به منظور جلوگیری از فشار تخریب مراتع در حال اجرا و پیاده‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر محمد مرادی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و مجری طرح اصلاح نژاد دام شهربابک با بیان این مطلب گفت: یکی از جنبه‌های حفاظت از محیط زیست کاهش فشار روی مراتع است.
وی افزود: اصلاح نژاد دام به خاطر سیر تخریبی مراتع در کل کشور و از جمله شهرستان شهربابک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین اگر بتوانیم این پروژه را به‌صورت حداکثری اجرا کنیم فشار تخریب مراتع کاهش می‌یابد و مراتع فرصت احیا و رشد را پیدا می‌کنند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران بابیان اینکه در حال حاضر دامداران منبع درآمدشان از دام است، بنابراین کاهش تعداد دام‌ها راه منطقی برای برداشتن فشار از روی مراتع نیست اظهار داشت: با حمایت شرکت مس در سال‌های اخیر طرح اصلاح نژاد دام‌های جایگزین مرتع را ایجاد کردیم تا در شرایط غیر مرتعی و نیمه‌صنعتی پرورش یابند.

مجری طرح اصلاح نژاد دام شهربابک با بیان اینکه فواید اجرای این طرح بسیار است گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فرصت برای احیای مراتع باعث افزایش بهره‌وری و افزایش درآمد دامداران خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94484
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه