کنگره بین‌المللی معدن فردا آغاز به کار می‌کند

میهن صنعت: کنگره بین المللی معدن از فردا تا دوشنبه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 
به گزارش میهن صنعت به نقل از ایمیدرو ، محمدرضا بهرامن نایب رییس خانه معدن ایران اعلام کرد: میزگردهای تخصصی بخش معدن شامل اکتشاف، استخراج، فراوری، تولید و صادرات مواد معدنی در کنگره بین المللی معدن برگزار می شود و علاوه بر میزگردهای تخصصی ، بیش از 70 مقاله از بین مقاله های داخلی و خارجی رسیده به دبیرخانه، ارائه می شود.

وی افزود: جدیدترین یافته ها و دستاوردهای بخش معدن ایران و جهان از اکتشاف تا فراوری در مدت سه روز برگزاری کنگره، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار خواهد گرفت.

بهرامن با بیان اینکه معرفی ظرفیت ها و توانمندی های بخش معدن و صنایع معدنی نیز از دیگر برنامه های کنگره بین المللی معدن است، اظهار امیدواری کرد با جذب سرمایه های داخلی و خارجی در بخش معدن شاهد رونق وشکوفایی هر چه بیشتر این بخش درکشور باشیم.

وی سهم بخش معدن در اقتصاد کشور را هفت درصد ذکر کرد و ضمن با اهمیت شمردن بخش اکتشاف معادن گفت : با افزایش اکتشافات معدنی در کشور، سهم بخش معدن در اقتصاد افزایش خواهد یافت.

بهرامن اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله اصلاح قانون معادن را به نفع بخش معدن دانست و افزود: با وجود این قوانین، بخش خصوصی باید بیش از پیش نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سهم بخش معدن در صادرات غیرنفتی کشور 30 درصد و سهم این بخش در صادرات صنعتی و معدنی 40 درصد است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5126
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه