معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

۲۲درصد صادرات کشور در اختیار بخش معدن قرار دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۲درصد صادرات کشور در اختیار بخش معدن قرار دارد و بالغ بر۳۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با کمک بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدی کرباسیان بابیان اینکه جایگاه بخش معدن در کشور ارتقا یافته است، اظهار کرد: ۲۲درصد صادرات کشور در اختیار بخش معدن قرار دارد.

وی افزود: ۳۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با کمک بخش خصوصی انجام شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۵ میلیارد دلار پروژه افتتاح شده است، افزود: در سال ۹۶ نیز ۲میلیاردو و ۳۰۰ میلیون دلار پروژه افتتاح شد که پتاسیم خوروبیابانک، تیتانیوم کهنوج از جمله این پروژه‌ها هستند.

کرباسیان از افتتاح فاز یک کارخانه بندر پارسیان در منطقه ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آلومینیوم جنوب سرمایه گذاری شده که براساس آن ۳۰۰هزار تن ظرفیت تولید آلومینیوم کشور افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه داستان ۷ پروژه زنجیره فولاد بسیار غمگین است، گفت: در حال حاضر ۵ مورد از پروژه‌های زنجیره فولاد فعال هستند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به کشف ۲۰۰ میلیون تن ذخایر جدید سنگ آهن در سنگان تصریح کرد: تلاش کردیم در این منطقه با افغانستان کار مشترک انجام دهیم که تاکنون موفق نشدیم.

کرباسیان افزود: طی ۴ماهه امسال تولید فولاد خام ۱۵درصد، شمش آلومینیوم ۱۱درصد و کاتدمی ۶۰درصد رشد داشته است، همچنین صادرات فولاد ۱۳ درصد با رشد مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم کمترین آسیب را به بخش معدنی وارد می‌کند، اظهار کرد: اکثر پروژه‌ها و مواد مورد نیاز و ماشین آلات ایرانی است بنابراین تحریم اثرگذاری آنچنانی نخواهد داشت.

معاون وزیر صنعت از انجام ۲۷۰هزار کیلومتر کار اکتشافی خبرداد و گفت: در کار‌های اکتشافی به ۴۰۰محدوده امیدبخش رسیدیم که تعدادی از آن‌ها به بخش خصوصی تحویل داده شده است.

کرباسیان اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰، ۱۸میلیون دلار طرح در دست اجرا وجود دارد که ۳۳هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: نقش راه ۴ساله معدنی تدوین شده است و به زودی توسط وزیر صنعت ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر صنعت یکی از کار‌های مهم را حمایت از معادن کوچک عنوان کرد و گفت: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با سرمایه ۱۱۰میلیارد تومان فعال شده و به ۱۵۰میلیارد تومان خواهد رسید که امیدواریم تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد./میزان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=158388
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه